Noen som vet??

_Mette_

Flørter med forumet
HEi jeg vill kjøpe en hund til min datter men klarer ikke å finne, har lett på Finn.no og Dyrenett.no
Noen som vet om flere sider?

enig med doktoren,

og jeg synes ikke familien skal få dyr før barnet er minst 5år,dersom ikke dyret er i familien før barnet blir født. gullfisk er forsåvidt greit.

barnet må forstå at dyret ikke er en leke.

Eg e fulstendi klarover ka en hund e! d sei seg jo sjøll at d e eg som må ta vare på den, Jenta e jo bære 4 år! men både eg å ho ønske seg en hund å ho SKAL få en i bursdags gave!
Å BTW så va d ikkje d eg lurte på!!!

inne på selve rasesider er det ofte valpekull som ventes og omplasseringer. Tror også det er inne på canis.no.

Hvilken rase skal dere ha?

ORIGINAL: Dr.House

en seriøs hundeoppdretter vil ikke selge hund til barnefamilier før det minste barnet er en viss alder. pga at hunden ikke skal bli en leke. Og seriøs oppdretter vil heller ikke selge en hund som gave til et barn

Jeg anser meg selv som en seriøs (tidligere) hundeeier, og kjøpte hund da jenta mi var 2 år. Oppdretteren var seriøs og hunden fikk det veldig bra hos oss. Jentungen måtte lære seg grenser ang hunden, og hunden ble glad i unger. Det er litt drøyt å komme med slike uttalelser syns jeg.

E ikkje sekker på korsn rase eg vill ha. D eg veit e at han ikkje skal være så stor og at han må være barnevennlig / familievenlig=)  Å kjøpe jo ikkje hund før at de skal bli en leke... 

Det er det dummeste jeg har hørt. Seriøse oppdrettere vet nemlig at familie med barn ofte er de familiene hunder får mye kos, stell og omsorg i. Nemlig pga av at hunden er skaffet pga av kosens skyld. [&:]

Ellers vil jeg anbefale autralsk terrier. Jeg har det selv og er veldig fornøyd. Lite pelsstell, liten i størrelse, enkel å oppdra, veldig kosete, familiekjær og godt gemytt. :)

ORIGINAL: _Mette_

E ikkje sekker på korsn rase eg vill ha. D eg veit e at han ikkje skal være så stor og at han må være barnevennlig / familievenlig=)  Å kjøpe jo ikkje hund før at de skal bli en leke... 

anbefaler deg å lese litt om hunderasene. Sette deg skikkelig inn i det før du kjøper. Det er forferdelig å se mennesker kjøpe hund uten å virkelig vite hva de går til!

Du må tenke gjennom om du vil ha mye, lite eller middels med pelsstell... Hva skal hunden brukes til? Hjemmekos med lite aktivitet eller kanskje lydighet!?

Enkelte hunderaser er sta, andre lærevillig, noen er klassiske gjø-hunder osv osv....

Les MASSE så er du sikker på at hundekjøpet blir bra! [:D]

I tillegg anbefaler jeg å lese om "hundens signaler" og "du er sjefen"!

ORIGINAL: vand

ORIGINAL: _Mette_

anbefaler deg å lese litt om hunderasene. Sette deg skikkelig inn i det før du kjøper. Det er forferdelig å se mennesker kjøpe hund uten å virkelig vite hva de går til!

Du må tenke gjennom om du vil ha mye, lite eller middels med pelsstell... Hva skal hunden brukes til? Hjemmekos med lite aktivitet eller kanskje lydighet!?

Enkelte hunderaser er sta, andre lærevillig, noen er klassiske gjø-hunder osv osv....

Les MASSE så er du sikker på at hundekjøpet blir bra! [:D]

I tillegg anbefaler jeg å lese om "hundens signaler" og "du er sjefen"!

ja... har lest men e ikkje så go på raser.. vill gjerne se først (IKKJE KJØPE )  å så undersøke rasn=)  søster mi kjøpte akkurat en hund å den har vært en go del her å da fikk eg se korsn ongan takla hunda, å d gikk kjæmpe greit ikkje blei ho oversett men heller ikkje hærja så me;)

Nei vet ikke....

Jeg leste en artikkel av Trude Mostue igår, hvor hun anbefaler å lete opp en omplasseringshund og fortrinnsvis en blandingshund. De har ikke "mangler" og sykdommer en rase gjerne har, og er visst utrolig gode som familiehunder.
Hun anbefalte også Labradoodle.

Dette bare gjengir jeg, altså [:)]

Back
Topp