Noen som vet?

@mandasMamma

Glad i forumet
Jeg lakk litt fostervann (tror det var det....)
for noen uker uker siden.
Men bare sånn at trusa ble våt.
I dag har det lekket skikkelig.
Hadde den våte flekken gjennom buksa på jobben i dag.
Trodde ikke det var så farlig, for fostervannet fornyer seg vel hele tiden????
Ringte legekontoret. Legen selv ringte meg opp igjen og ville jeg skulle komme i morgen tidlig.
Når alle de "gamletantene" på jobben fikk høre det ble jeg umiddelbart sendt hjem.
Men beskjed om å ligg flatt. De mente at siden det da må være en rift i fostersekken kan den bli større ved mye bevegelse og at det kan lekke for mye fostervann.
Er jo så kjedelig å bare ligge. UFF....

Det luker hvertfall ikke urin. Urinen har vært ganske gul etter at jeg ble gravid,
men dette er helt blankt.
Har også hatt en del utflod, men det blir jo litt stivt når det tørker.
Å dette blir liksom bare borte.

Nå ble det nye lite hyggelige detaljer her,

Huff, det hørtes ikke bra ut! JEg mener også å ha hørt at man skal ligge på rygg. Er en veninne av søsteren min dette skjedde med og hun har ligget på rygg en stund nå. Det viser seg at det går bra nå da[;)]
MEn kan det ikke bare være utflod tror du?
Jeg har endel utflod. Er ikke lett å vite hva som er hva i tilfelle..

Jeg vet absolutt ingenting om dette, men tenkte at du kanskje trengte en liten klem......
Supert at de gamle tantene endelig tar hensyn til deg

Tror du skal høre på gamletantene på jobb og ta det helt med ro til du har vært på ul. Vanlig bevegelser medfører ikke at du lekker mer, men tunge løft og unormalt stor fysisk aktivitet kan medføre at lekasjen blir større. 

Det som er farlig når en lekker fostervann er at dersom det oppstår en infeksjon så er ikke babyen beskyttet inni den tette posen sin. Bakteriene kan vandre fritt inn og være farlig for babyen. Er riften liten kan den gro igjen av seg selv. Dersom ikke riften gror igjen, så er det infeksjonsfaren legene frykter. De som lekker fostervann går som regel ikke til termin. Jeg lakk fostervann i ca 8 uker før eldstejenta vår ble tatt med haste-ks, men jeg hadde en tilleggskomplikasjon med sf og veksretardasjon hos babyen. Dersom du går inn på barnimagen og leser under "gravid i moden alder" så vil du finne en solskinnshistorie (føljetong) skrevet av "modern". Hun har nå kommet seg til uke 28 uten at noe har gått galt. Hun har lekket fostervann fra ca. uke 16/17.

Dette skal gå bra. Krysser fingre og tær for deg.

Kjempeklem fra meg[;)]

ORIGINAL: Venterguttebebis:)

Huff, det hørtes ikke bra ut! JEg mener også å ha hørt at man skal ligge på rygg. Er en veninne av søsteren min dette skjedde med og hun har ligget på rygg en stund nå. Det viser seg at det går bra nå da[;)]
MEn kan det ikke bare være utflod tror du?
Jeg har endel utflod. Er ikke lett å vite hva som er hva i tilfelle..

Vært veldig avnnaktig, og ikke stivnet sånn som utflod når det tørker.
Var inne på lommelegen å leste litt nå. Man skal visst sjekke det ut, å holde liggende stilling til man har vært hos gynekolog eller på gyn avdeling på sykehuset.
Er visst lett å skille utflod og fostervann i mikroskop.
Får vel bare ligge i dag da. Men håper virkelig ikke at det fortsetter.

Takk for klemmen gunnemor!
Ble rimelig stresset her en liten stund ja

Skjønner at du blir  redd...  
Slapp av i kveld så drar du til legen i morgen... Alt går bra skal du se[;)]

Klem

ORIGINAL: tvilling38

Tror du skal høre på gamletantene på jobb og ta det helt med ro til du har vært på ul. Vanlig bevegelser medfører ikke at du lekker mer, men tunge løft og unormalt stor fysisk aktivitet kan medføre at lekasjen blir større. 

Det som er farlig når en lekker fostervann er at dersom det oppstår en infeksjon så er ikke babyen beskyttet inni den tette posen sin. Bakteriene kan vandre fritt inn og være farlig for babyen. Er riften liten kan den gro igjen av seg selv. Dersom ikke riften gror igjen, så er det infeksjonsfaren legene frykter. De som lekker fostervann går som regel ikke til termin. Jeg lakk fostervann i ca 8 uker før eldstejenta vår ble tatt med haste-ks, men jeg hadde en tilleggskomplikasjon med sf og veksretardasjon hos babyen. Dersom du går inn på barnimagen og leser under "gravid i moden alder" så vil du finne en solskinnshistorie (føljetong) skrevet av "modern". Hun har nå kommet seg til uke 28 uten at noe har gått galt. Hun har lekket fostervann fra ca. uke 16/17.

Kjempeklem fra meg[;)]

Var vel pga aktiviteten de sendte meg hjem da.
Holdt nemlig på med å bygge om hele herre avdelingen jeg.
Skrudde veggskinner og bar store trehyller å klatret på stigen jeg da..
Huff.....
Ikke så lett å ta det med ro når man har en sånn jobb.

ORIGINAL: ragcoon

ORIGINAL: tvilling38

Kjempeklem fra meg[;)]

Var vel pga aktiviteten de sendte meg hjem da.
Holdt nemlig på med å bygge om hele herre avdelingen jeg.
Skrudde veggskinner og bar store trehyller å klatret på stigen jeg da..
Huff.....
Ikke så lett å ta det med ro når man har en sånn jobb.

Ikke så rart de sendte deg hjem nei[:D]. Det er noen kloke koner du arbeider sammen med.[;)] Forstår godt at detikke er lett å slappe av når en bygger om en herreavdeling. Hva jobber du med? Er du dekoratør????

Er dekoratør ja.
Forrige uke var det vinduer. Trekke gulvplater, male vegger, og sette opp brystningspanel og lister.
Blitt noen hektiske uker nå.
Hele butikken skal være høst klar nå til fredag.
Jobber for H&M, så med den omsetningen og alle aktivitetene vi har blir det mye løping.

Men for at jeg ikke skal ha så fysisk tung jobb, og butikken ikke skal bli så skadelidende hvis jeg skulle bli sykmeldt har de allerde skaffet en vikar.
Hun begynner nå, og jobber til jeg er ferdig med permisjon.
Så fra neste uke og frem tilpermisjon skal jeg jobbe som butikk medarbeider.
Sikkert like mye stress, men da går det ann å roe med litt.
Også blir det ikke så mye klatring og tunge løft

off, forstår godt at du er stressa.... håper alt går bra med deg og den lille.
lykke til hos legen! du må fortelle oss hvordan det går

Back
Topp