noen som vet???

*PoB*

Elsker forumet
jeg skal til italia på tirsag. også er jeg gravid. hva skal jeg holde meg unna??

hørt at jeg må holde meg unna salat og ost. vil det si at jeg ikke kan spise pizza (så lenge det er ost på den??)??

ikke rått kjøtt,.. ang ost, så er det vel bare sånne myke kremoster som ikke kan spises..

Du kan vel spise pizza[:D]

jeg var i italia i 7-mnd.. spiste som vanlig,holdt meg bare unna salaten og myke oster liker jeg ikke..

Fra matportalen.no:

I utlandet
Mange land har en høyere forekomst av skadelige bakterier og parasitter enn vi har i Norge (se saken [link=http://matportalen.no/Matportalen/Saker/1080642466.08]Skadelige bakterier og parasitter[/link]) . Det er derfor klokt av deg som gravid å være ekstra forsiktig med mat i utlandet. De hygienereglene du praktiserer i Norge, må praktiseres enda strengere i utlandet. Unngå spesielt rått kjøtt, uvaskede grønnsaker, frukt og bær. Ha rådene i bakhodet også når du er på restaurant. Snakk med helsepersonell før du reiser.

hmmm.. ja jeg får ringe jordmor i morgen..men skulle ikke tro det er så ille i italia...[8|]

Back
Topp