Noen som vet??

Giganta

Glad i forumet
Jeg har bare gått til fastlegen min hele svangerskapet.Det jeg lurer på er om det er bare jordmødre som kan stippe meg eller kan legen min gjøre det også???

Må bare spørre jeg altså,men hva gjør de når de stipper deg? [8|]

det lurer jeg også på, hva i alle dager betyr det å stippe??? Aldri hørt om det værken i dette eller forje svangerskap

mener det er sånn at jordmoren "roter" rundt oppe i musa, "åpner" livmormunnen på et vis....auu[8|]

Når jordmora stripper,tar ho og "roter" i/med livmorsmunnen. Æ har ikke prøvd det sjøl.

Stripping/Røsking er at Jordmor tar tak i en begynnende MODEN livmormunn å røsker i den. Det KAN sette i gang rier (de gjør det dersom det ikke er framgang i rier/kynnere som allerede er i gang).

Noen Jordmødre vil ikke gjøre det, pga at det kan føre til KUN masrier, som ikke fører videre til fødsel men at man blir utslitt.

Det hjelper ikke å gjøre dette om man ikke er moden, for da ligger som regel livmortappen/munnen bakover, og da får de ikke tak.

Det er visst nåkk vondt, men verd det om det funker [:D]

Kathrine

Jeg forhørte meg med jm som jeg går hos om hun kan foreta slik stripping på forrige kontroll, men det kunne hun ikke. Påsto at det er det gynokologen som gjør på sykehuset - og at det er først på overtidskontroll at det er aktuelt... Ser ut for at vi har fått litt motstridende info fra ulike hold her [&:]

Ja det er vanskelig å bli klok på infoen man får.
Nå når jeg var innlagt sa overlegen på føden:
Stipping/røsking overlater vi KUN til jordmor [8|]
Siden dette var deres felt....

Er det rart man blir frustrert????

Eg var hos jordmor idag, å siden mormunnen hos meg var moden tilbød ho seg å strippe meg.
Eg var litt skeptisk, men valgte å få det gjort.
Det ho gjorde var at ho løsnet litt på fosterhinna, slik at den skulle begynne å produsere et stoff(prostaglodin ett eller anna?), som skulle sette igang rier.
Det gjorde ikkje såå vondt, men det var ubehagelig.
Dette gjorde ho i formiddag kl. 10.30, å nu for nøyaktig 15 min siden kom slimproppen.

[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

åja.. høres ubehagelig ut

var det det j gjorde på meg da kanskje?
hva oppi der å kjente og det gjorde ganske vondt. Når jeg kom hjem var det blod å slim i trusa, og det kom brunaktig utflod det neste døgnet..

helt sikkert[;)][;)]

Back
Topp