Noen som vet?

*Laila*

Forumet er livet
Jeg har fått tilbud om å kjøpe en duovogn til billig penge gjennom en jeg kjenner.Men merke på vogna er dansk,og jeg vet ikke om de har de her i norge,men jeg tror ikke det.Det jeg lurer på er ang bagnett i bil.Vi må ha det den første tiden,også lurer jeg på om det bare er en type bagnett som passer alle vogner el om det er forskjellige typer til hver vogn?Noen som har peiling?

Trodde du kunne bruke d samme bagnettet til alle godkjente hardbager til bil.....

tror det er bare en type[:)]

ORIGINAL: Lisbeth83

ja det tror eg og[:)]

ORIGINAL: Marihøne77

ORIGINAL: Lisbeth83

ja det tror eg og[:)]
Takk for svar[:)]Jeg føler meg litt grønn når det er første gang dette her[8|]

Det er fortsatt fult lovlig med nett! Og nettet passer til alle typer harde bager! Men hvorfor vil dere ikke ha bil-stol? Den er mye lettere å komme seg rundt med og feste. Jeg har hatt begge deler.

ORIGINAL: carina82

Det er fortsatt fult lovlig med nett! Og nettet passer til alle typer harde bager! Men hvorfor vil dere ikke ha bil-stol? Den er mye lettere å komme seg rundt med og feste. Jeg har hatt begge deler.
Vi har tenkt å ha begge deler,når babyen er liten,for vi har flere timer å kjøre når vi skal besøke fam og venner andre steder i landet.Også har jeg hørt at nyfødte ikke skal sitte lenge om gangen i bilstol...

Hva er forskjell på bagnett og boxette da?

ORIGINAL: Mette_Moj

det er ikke lov å bruke bagnett i bil lengere! man må ha noe som heter boxette... jeg drev lette etter nett, men så sa jordmor å helsesøster at det ikke var lov med nett...

her selger di  nett til bil,selv om di anbefaler bilstol fra di er født så da må det være lov[8|].har ikke hørt noe annet en at det bare er en type til alle bagger.[:)]

ORIGINAL: Stardust

ORIGINAL: Mette_Moj

det er ikke lov å bruke bagnett i bil lengere! man må ha noe som heter boxette... jeg drev lette etter nett, men så sa jordmor å helsesøster at det ikke var lov med nett...

her selger di  nett til bil,selv om di anbefaler bilstol fra di er født så da må det være lov[8|].har ikke hørt noe annet en at det bare er en type til alle bagger.[:)]

Det er lov med nett, men de nye reglene tilsier at babyen skal være festet med seler i bagen slik at den ved en eventuell kollisjon ikke blir kastet rundt inne i bagen. Tror man får kjøpt et type nett som det følger seler med i?? Eller så må det være feste til seler i bagen, og den må være hard(bagen) altså! Spør der de selger du!

ORIGINAL: Lille0My

Skjønner heller ikke hvorfor du gidder å stresse med bag i bilen!!!!!!!
Man får jo kjøpt seter med full liggestilling nå...og eget "liggesete" finnes også..........
Babyen her det mye mere tryggt og komfortabelt i disse nye setene enn å ligge helt dønn flatt i en bag.. og ligge der å "rulle"......
Så jeg vil heller råde deg til å snakke med dem som selger seter....Går helt fint ann å få info fra dem...og heller kjøpe brukt sete som er mye rimeligere for dere!!!!!!!

Lykke til uanzett hva dere velger!!!!!!!!!!

Det er sant, jeg har kjøpt sånn sete med full liggestilling, men det kan bare brukes med full liggestilling til ungen er 5kg... etter det må det settes opp som et vanlig sete. Det heter Play extreem, de selger det i alle fall på bilutstyrs butikken her... jeg kjøpte mitt brukt på finn da...[:)]

vi har bil stol til babyen vår..vi bor jo veldig sentralt da,10 min fra sykehuset og max 10 min til familie og kjente....

Back
Topp