Noen som vet?

Det sies at babyen ikke kan reagere på noe som ikke går i mors blod. Altså går f eks alkohol i mors blod og deretter i melken, mens kullsyre ikke gjør det. Men, det kan være annet i brusen som gjør at babyen reagerer, men det er ikke vits å kutte ut alt mulig fordi enkelte babyer kan reagerer. Bedre å prøve seg frem :)

Min første reagerte konsekvent når jeg spiste nøtter, løk, kål, og kålrabi. Men jeg prøvde det mange ganger før jeg ga opp de matvarene, kjipt å kutte ut masse god mat hvis babyen bare helt tilfeldig hadde mageknip den dagen :p

Kanskje det er sukkeret som gjør det. Da bør det jo være mulig å drikke farris f.eks:) eeeelsker farris❤

Er Heldigvis ikke alle babyer som reagerer på alt, men det kan være greit å prøve seg frem litt for å se hva som er greit og ikke.

De sier jo også at man skal holde seg unna alt av kål, erter og løk. Jeg kunne ikke spise løk, men erter gikk bra med førstemann:p
Ja, klart.. De er jo like forskjellige som resten av oss[emoji23]

Ja, altså.. Om man skulle holdt seg unna ALT de kan reagere på, så hadde det jaggu ikke vært mye igjen å spise.. Samt, dumt å holde seg unna ting man har veldig lyst på når det ikke er egentlig grunn for det..
Det er sant, og er vel bedre at man får testet en del ting først som sist[emoji4]

Det er sant, og er vel bedre at man får testet en del ting først som sist[emoji4]
Ja.. Mi reagerte visst på kålrabi. Men fikk jo testet det den ene dagen i jula (pinnekjøtt og kålrabistappe), og så ble det ikke mer uansett. Ingenting annet jeg vet om hun reagerte på.

Ja, altså.. Om man skulle holdt seg unna ALT de kan reagere på, så hadde det jaggu ikke vært mye igjen å spise.. Samt, dumt å holde seg unna ting man har veldig lyst på når det ikke er egentlig grunn for det..

Det er noe med det altså. Jeg tenker å bare ta det som det kommer ihvertfall. Er såå kjipt å ha så mange restriksjoner hele tiden

Back
Topp