Noen som vet?

Rugerpåape2

Elsker forumet
Glemte selvfølgelig å spørre om dette på tematreff om amming....
Har det noe innvirkning på melka om man drikker kullsyreholdig drikke når man ammer?

Jeg fikk baby med magevondt hvis jeg drakk noe med kullsyre de første ukene, men det ga seg etterhvert:)

Man har sluttet å si at man ikke skal spise og drikke noe, men alt med måte. Og hvis man opplever at man har en baby som reagerer på noe så får man heller prøve og kartlegge hva man har spist/drukket og se om det hjelper å holde seg unna.

Personlig så har jeg litt i bakhodet det jeg selv opplever å få mye luft i magen av. Holder meg ikke unna, men spiser ikke like mye av det. Det samme gjelder å passe på å spise regelmessig, i hvertfall for min del. Hvis jeg blir skrubbsulten og hiver innpå mat så kan det komme mageknip.

Ehm..... okey- førstegangs i farta her!!! Jeg har hørt at en skal vise forsiktighet me med løk og jordbær kun... finnes d en liste for oss nybegynnere over ting vi skal være varsomme med??? [emoji33]

Man har sluttet å si at man ikke skal spise og drikke noe, men alt med måte. Og hvis man opplever at man har en baby som reagerer på noe så får man heller prøve og kartlegge hva man har spist/drukket og se om det hjelper å holde seg unna.

Personlig så har jeg litt i bakhodet det jeg selv opplever å få mye luft i magen av. Holder meg ikke unna, men spiser ikke like mye av det. Det samme gjelder å passe på å spise regelmessig, i hvertfall for min del. Hvis jeg blir skrubbsulten og hiver innpå mat så kan det komme mageknip.
Okay [emoji106] da er det kanskje lurt å tenke litt åå jva jeg reagerer på selv... Selvom det egentlig ikke er så mue trur jeg [emoji23] og følge med på lille[emoji173]️

Ehm..... okey- førstegangs i farta her!!! Jeg har hørt at en skal vise forsiktighet me med løk og jordbær kun... finnes d en liste for oss nybegynnere over ting vi skal være varsomme med??? [emoji33]
Hu på tematreff om amming snakket bare om jordbær og reker... Kan spise men ikke om å gjøre å spise mest mulig av det... Men hu snakket om det for noen spurte om det var noe vi spesielt spiser i sommer sesong vi må passe på [emoji4][emoji13] eller så sa lambi83over her at det er ikke noe de ikke anbefaler lenger, men tenke litt på hva som gjør deg oppblåst eller gir mageknip.. Og følge med på hva du spiser og om lille reagerer. Veldig godt tips!

Første her reagerte ikke på noe, men tror det er store forskjeller. Så gjelder å prøve seg frem og finne ut hva som fungerer med sin baby :happy:

Okay [emoji106] da er det kanskje lurt å tenke litt åå jva jeg reagerer på selv... Selvom det egentlig ikke er så mue trur jeg [emoji23] og følge med på lille[emoji173]️

Nei, det er nettopp det ;) Det eneste jeg evnt. kan reagere på er mengde. Er veldig glad i kålstuing og surkål og kan vel spise det og bare det :P

Det sies at babyen ikke kan reagere på noe som ikke går i mors blod. Altså går f eks alkohol i mors blod og deretter i melken, mens kullsyre ikke gjør det. Men, det kan være annet i brusen som gjør at babyen reagerer, men det er ikke vits å kutte ut alt mulig fordi enkelte babyer kan reagerer. Bedre å prøve seg frem :)

Min første reagerte konsekvent når jeg spiste nøtter, løk, kål, og kålrabi. Men jeg prøvde det mange ganger før jeg ga opp de matvarene, kjipt å kutte ut masse god mat hvis babyen bare helt tilfeldig hadde mageknip den dagen :p

Det sies at babyen ikke kan reagere på noe som ikke går i mors blod. Altså går f eks alkohol i mors blod og deretter i melken, mens kullsyre ikke gjør det. Men, det kan være annet i brusen som gjør at babyen reagerer, men det er ikke vits å kutte ut alt mulig fordi enkelte babyer kan reagerer. Bedre å prøve seg frem :)

Min første reagerte konsekvent når jeg spiste nøtter, løk, kål, og kålrabi. Men jeg prøvde det mange ganger før jeg ga opp de matvarene, kjipt å kutte ut masse god mat hvis babyen bare helt tilfeldig hadde mageknip den dagen :p
Aha[emoji6] ja, kan jo være andre ting i brus selvfølgelig [emoji6] får nok bare teste i vei

Noen babyer reagerer på mye, andre ingenting. Mitt råd er heller å følge med. Om babyen får magevondt, skriv opp det du spiser og se om du ser en sammenheng.

Okay, drikker ikke noe særlig med kullsyre nå heller og ikke at jeg savner det masse, men vil jo ikke drikke eller spise noe som plager lille[emoji173]️

Er Heldigvis ikke alle babyer som reagerer på alt, men det kan være greit å prøve seg frem litt for å se hva som er greit og ikke.

De sier jo også at man skal holde seg unna alt av kål, erter og løk. Jeg kunne ikke spise løk, men erter gikk bra med førstemann:p

Back
Topp