Noen som vet??

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Jeg blir irritert på bhgansatte på avd til datteren min. Når de skal skifte på barna der, river de i bodyene slik at de revner nede ved knappene. Dette har nå skjedd for 3'e gang på 10 dager med jenta mi. Og med ullbodyer!! Kan man kreve noe form for erstatning for dette? Ull er svindyrt, og jeg har ikke råd til å kjøpe nytt ulltøy hver uke, bare for å få det revet Sundt! Jeg har sagt ifra så mange ganger, senest på mandag, og i går kom hun hjem med ødelagt body!!

Jeg blir irritert på bhgansatte på avd til datteren min. Når de skal skifte på barna der, river de i bodyene slik at de revner nede ved knappene. Dette har nå skjedd for 3'e gang på 10 dager med jenta mi. Og med ullbodyer!! Kan man kreve noe form for erstatning for dette? Ull er svindyrt, og jeg har ikke råd til å kjøpe nytt ulltøy hver uke, bare for å få det revet Sundt! Jeg har sagt ifra så mange ganger, senest på mandag, og i går kom hun hjem med ødelagt body!!

Jeg hadde spurt hvordan de skifter, og sakt i fra om at det må være mulig å skifte på ungen uten å rive i stykker klærne.

Er klærne slitte så tåler de mindre. Men uansett!!

Man må være ganske brutal for å rive istykker selv slitt tøy, synes det du skriver her er litt skremmende. De må jo være ganske voldsomme for å ødelegge klær. Har ikke noe hjelpsomt svar å komme med, ble bare veldig sjokkert.. :o

Jeg tror aldri at knapper på bodyen noen gang har gått i stykker, så de må ha en merkelig måte å skifte på. Ta det opp med bhg ledelse.

Den ene bodyen var helt ny også, så nei, ingen slitte klær!! Skal ringe til kommuna å spørre hvem som erstatter sånt, det skal de jaggu få gjøre! ImageUploadedByBV Forum1416386090.101263.jpg

De har jo ikke tatt tak i knappene en gang. Og det ser jeg. Hadde de tatt en finger mellom hver knapp hadde ikke dette skjedd. Her har de jo regel rett ødelagt tøyet med å dra i selve stoffet.

Ull er lett nok fra før å rive i stykker, og når de nå bare tar tak i stoffet så er det ikke rart det blir ødelagt. Hadde nok sagt i fra igjen og faktisk sagt i fra til lederen for bhg at et erstatningskrav vil komme om det skjer igjen.

Men utover det, så har vi nok dessverre ikke noe krav, men de kan faktisk behandle tingene til barna på en forsvarlig måte.

Nei, og i tillegg har jeg sagt ifra flere ganger at det må gå ann å kle av barna ordentlig, ikke rive men kneipe ordentlig! Jeg blir skikkelig forbanna og lei meg på jentungens vegne, kan ikke være artig å gå en hel dag med ødelagte klær :-( skal se om "sjefshøna" er der i dag når jeg skal hente jenta mi igjen. Skal først ringe til kommuna å snakke med de som har med de ansatte å gjøre, detta gidder jeg ikke mer! Da tar jeg henne ut av bhg, så får hun være hjemme sammen med meg og lillesøster et år<3

snikt meg inn fra mars ;) men vet om flere bhger som erstatter hvis de ødelegger vinterposer, dresser eller sovevogner. så tror du har krav på erstatning

Har enda ikke fått tak i burugla som er sjef der nede. Håper bare de kan erstatte det, var jo fine og relativt nye klær..

Sprøtt! En skal jo ikke rive opp bodyer på den måten der. Jeg ville prøvd å krevd erstatning! Og når du har gitt beskjed så mange ganger også, sinnsykt frustrerende!

Ja, jeg blir så irritert at fy!!! At det ikke går ann å være litt forsiktig!! Regner ikke med at jentungen køer av seg bukse og strømpebukse, for så å stå å rive i bodyen selv! Det får jeg meg ikke til å tro!

Har hatt samme problem selv, da jentene var mindre. Men ikke i så stor grad som deg, så jeg sa nok aldri i fra, annet enn en enkelt kommentar eller to til den som tilfeldigvis var der når jeg hentet. Men jeg hadde IKKE akseptert om det var så ille som det du viser. De må jo ta i selve knappene, ikke bare dra i stoffet...* rister oppgitt på hodet*

Jeg synes det er litt feil fokus her, klær blir en bagatell mot behandlingen av barnet i seg selv. Tror ikke du kommer langt med å ha fokuset på klærne, men nettopp hvordan barnet blir behandlet under stellingen. Jeg hadde ikke kommet til å tatt lett på at barnet må oppleve noe som kan for det føles som overgrep, hardhendt og stresset stelling kan nettopp oppfattes slik av barnet. Å rive av klærne ser iallefall ikke jeg på som forsvarlig måte å behandle et barn på, det er absolutt ikke vanskelig å kneppe opp en body uten å rive den av..

Tante er selv bestyrer i bhg, jeg sendte spørsmålet til henne:
ImageUploadedByBV Forum1416405270.884147.jpg

Jeg synes det er litt feil fokus her, klær blir en bagatell mot behandlingen av barnet i seg selv. Tror ikke du kommer langt med å ha fokuset på klærne, men nettopp hvordan barnet blir behandlet under stellingen. Jeg hadde ikke kommet til å tatt lett på at barnet må oppleve noe som kan for det føles som overgrep, hardhendt og stresset stelling kan nettopp oppfattes slik av barnet. Å rive av klærne ser iallefall ikke jeg på som forsvarlig måte å behandle et barn på, det er absolutt ikke vanskelig å kneppe opp en body uten å rive den av..

Tante er selv bestyrer i bhg, jeg sendte spørsmålet til henne:
Vis vedlegget 89261
Oj, det har jeg ikke tenkt over:-/ jammen skal de få høre!!

Nei, og i tillegg har jeg sagt ifra flere ganger at det må gå ann å kle av barna ordentlig, ikke rive men kneipe ordentlig! Jeg blir skikkelig forbanna og lei meg på jentungens vegne, kan ikke være artig å gå en hel dag med ødelagte klær :-( skal se om "sjefshøna" er der i dag når jeg skal hente jenta mi igjen. Skal først ringe til kommuna å snakke med de som har med de ansatte å gjøre, detta gidder jeg ikke mer! Da tar jeg henne ut av bhg, så får hun være hjemme sammen med meg og lillesøster et år<3

Må jo være ganske voldsomt når det ødelegger klær på den måten. Hvordan har denne lille jenta ellers i bhg? Jeg har aldri vært borti noe slikt i vår bhg. Og vi har vært der i nesten 8 år nå. Om ikke lenger.

Hadde nok tatt det videre ja.

Hun storkoser seg i bhg, aldri vært problemer med å levere henne der. Aldri hatt problemer med noenting, så begynner å lure på om de kanskje har en vikar der iblant som kanskje er litt uforsiktig..

Det her er jo ille! Man skal røske godt i ting før det ryker sånn.

Hun storkoser seg i bhg, aldri vært problemer med å levere henne der. Aldri hatt problemer med noenting, så begynner å lure på om de kanskje har en vikar der iblant som kanskje er litt uforsiktig..

Kan være mulig. Men det Trollveitja sier er vel også noe tenke på.

Selvom bhg ikke har ansvar for at klærne blir ødelagt, så er det jo med tanke på maling, klipping av ark, henge fast i en kvist som river i klær. Altså bruksslitasje i bhg er noe helt annet enn når klærne blir revet av på denne måten. Så akkurat her tenker jeg de er litt ansvarlig.

Back
Topp