Noen som vet?

Mulan

Elsker forumet
Mailykke 2018
Junispirene24❤️
Fikk svar på blodprøver i dag! Hcg har steget fra 3300 til 36000 på 8 dager, noe som er tilfredsstillende:) progesteron derimot har sunket fra 64 til 53, noe jeg må si jeg ikke liker så veldig godt! Snakket med en gynekolog som ikke vil hjelpe før jeg har mistet 3 ganger, og han mente det ikke spilte noen rolle at progesteronnivået hadde sunket... Noen som vet noe om synkende progesteronnivå? Jeg vet i alle fall en ting, her blir det full kostholdsendring og jeg skal begynne igjen på vitex som jeg tok tidligere!

Eneste jeg vet er at min lege ville ikke måle stigning av hcg engang fordi hormonnivået kunne gå så mye opp og ned de første ukene. Måtte vente til uke 6. Jeg har mista 4 ganger...

Eneste jeg vet er at min lege ville ikke måle stigning av hcg engang fordi hormonnivået kunne gå så mye opp og ned de første ukene. Måtte vente til uke 6. Jeg har mista 4 ganger...
Litt rart at du ikke får mer oppfølging når du har mistet 4 ganger! Må være frustrerende! Du tar ikke noe progesterontilskudd? Jeg tenkte jeg skulle kjøpe krem fra apoteket i morgen:) har lest at det er mange som har brukt det under første trimester og hatt et vellykket svangerskap etter å ha mistet flere ganger!

Litt rart at du ikke får mer oppfølging når du har mistet 4 ganger! Må være frustrerende! Du tar ikke noe progesterontilskudd? Jeg tenkte jeg skulle kjøpe krem fra apoteket i morgen:) har lest at det er mange som har brukt det under første trimester og hatt et vellykket svangerskap etter å ha mistet flere ganger!
Er det noe man kan kjøpe uten resept og ta på eget initiativ? Og hvilke kostholdsendringer er det du gjør? Har ikke målt noen hormonnivå, men har lyst å gjøre alt for at dette skal gå bra! Har du fått noe svar på om det med synkende progesteron har noe å si?

Jeg tar ikke noe nei... Var sykepleierne jeg snakket med i tlf... Legen vet bare om de to gangene jeg har mistet i uke 9... Har mistet tidlig to ganger også. Jeg sa det til sykepleierne, men hun satte meg opp i uke 6. Jeg hadde egentlig tenkt til å vente til uke 12 med å dra til lege, men har fått time til tidlig ultralyd før pga at jeg har mista, så håper på det nå å!

Er det noe man kan kjøpe uten resept og ta på eget initiativ? Og hvilke kostholdsendringer er det du gjør? Har ikke målt noen hormonnivå, men har lyst å gjøre alt for at dette skal gå bra! Har du fått noe svar på om det med synkende progesteron har noe å si?
Nei, man kunne ikke kjøpe det uten resept lenger:( MEN, de selger det på iherb:D den som heter "progesta care"! Jeg har bestilt den nå:) om du leser på nett, er det flere som har hatt et vellykket svangerskap etter flere aborter når de startet med den og brukte den til minst 12. Svangerskapsuke:)

I forhold til kosthold så har jeg kuttet alt av gluten, så prøver jeg å spise mye sunt fett:) det skal stimulere progesteronproduksjonen:) du kan også lese om mange som har hatt et vellykket svangerskap etter kostholdsendringer:)

Jeg tar ikke noe nei... Var sykepleierne jeg snakket med i tlf... Legen vet bare om de to gangene jeg har mistet i uke 9... Har mistet tidlig to ganger også. Jeg sa det til sykepleierne, men hun satte meg opp i uke 6. Jeg hadde egentlig tenkt til å vente til uke 12 med å dra til lege, men har fått time til tidlig ultralyd før pga at jeg har mista, så håper på det nå å!
Bra du får tidlig ul da:) du kan lese innlegget mitt over, så ser hva jeg gjør for å prøve å hindre at jeg mister igjen! Jeg tenker også at man bør lese alt med omhu, men for min del tror jeg en evt. ny abort vil bli lettere om jeg vet at jeg gjorde alt for å forhindre det!

Back
Topp