Noen som vet

NoClue

Forelsket i forumet
Kan man danse zumba når man er gravid? Hadde litt bekkensmerter for to uker siden, men nå kjennes det greit ut :) tenker litt på det med å trene magemuskler er vel ikke anbefalt når man er gravid.
 
Er ikke noe problemer å trene lett på mage,uskler tidlig i svangerskapet, de anbefaler det ikke senere da magesmusklene deler seg og ikke har samme funksjon som tidligere :)

Så lenge det går greit for bekkenet ditt vil jeg tro det går greit å danse zumba :)
 
Det de sier er at man kan fortsette å trene som normalt. Så lenge du lytter til kroppen din og ikke gjør mer enn det som er normalt for deg :)
 
Flott, da tar jeg meg en dans senere ;-) om energien lar meg lov ja :p
 
Jeg har aldri trent zumba, så jeg vet ikke hvilke mageøvelser det har, men du BØR trene mage når du er gravid. Det som er totalt bortkastet er sit-up og lignende øvelser for de strekte, rette, magemusklene dine når magen blir stor. De tverrgående og skrå magemusklene bør trenes, og det er ikke farlig å bruke magen. Kos deg med treningen! :)
 
Så lenge du ikke får vondt så er det helt ufarlig! Men får du vondt i bekkenet så anbefaler jeg deg å bare droppe det og IKKE presse deg.. Det kan straffe seg etter graviditeten. Jeg hadde såpass bekkenløsning at jeg gikk på krykker på slutten, og jeg var frisk 3 uker etter fødsel - mye takket være hvile i svangerskapet. Presser man seg kan det bli kronisk eller ta flere år før man blir frisk :/
 
Så lenge du ikke får vondt så er det helt ufarlig! Men får du vondt i bekkenet så anbefaler jeg deg å bare droppe det og IKKE presse deg.. Det kan straffe seg etter graviditeten. Jeg hadde såpass bekkenløsning at jeg gikk på krykker på slutten, og jeg var frisk 3 uker etter fødsel - mye takket være hvile i svangerskapet. Presser man seg kan det bli kronisk eller ta flere år før man blir frisk :/
Jeg gikk også med krykker på slutten av nr 2, men også fordi jeg ble 108 kg. Så jeg vil gjerne prøve å holde vekten nede slik att kansje bekkenløsningen blir bedre og mindre smertefull denne gangen :)
 
det kan man.husker jeg var på en time der instrruktøren hadde høygravid mage.herregud så slitne man ble,skjønte ikke at hun klarte;)var en annen dansetime men:)
 
Jeg gikk også med krykker på slutten av nr 2, men også fordi jeg ble 108 kg. Så jeg vil gjerne prøve å holde vekten nede slik att kansje bekkenløsningen blir bedre og mindre smertefull denne gangen :)

Ja, har man ikke smerter så er det jo bare sunt for kropp og knott at man trener :) Men har venninner som ikke kunne trene før et par år etter fødsel pga at de presset seg under graviditet, så da får det vel bli en vurderingssak for hver enkelt. Jeg fødte i januar i år, og jeg la på meg 33 kg. Mye vann da, 20 dager etter fødsel var 20 kg borte, og resten har jeg trent og spist sunt for å få vekk. Nå er kroppen min lik som den var før graviditet, så da passer det vel bra å starte om igjen Håper selv på mindre vektoppgang denne gangen, men får jeg ikke trent så mye som jeg ønsker så holder jeg meg heller unna sjokoladeskåla ;) - iallefall på hverdager!
 
Back
Topp