Noen som vet?

<3

Blir kjent med forumet
Har enda bilstolen som nr1 brukte da han var baby.
Kan den brukes tro? Eller er det slik at plasten blir sprø etter noen år?
Og hvor kan jeg isåfall sjekke om bilstolen fortsatt er trygg?

Mener det er etter 2 år at den begynner å bli sprø, men dette varierer vel litt utifra hvordan den har vært oppbevart osv.

Har enda bilstolen som nr1 brukte da han var baby.
Kan den brukes tro? Eller er det slik at plasten blir sprø etter noen år?
Og hvor kan jeg isåfall sjekke om bilstolen fortsatt er trygg?

Tipper d går bra å bruke samme sete, m mindre d har vært utsatt for kollisjone eller er gammelt.

• Flere setebytter:
  • Setet bør kasseres etter kollisjon i 25 km/t eller mer, uavhengig om barnet satt i setet under kollisjonen, og når setet er blitt 8-9 år gammelt, på grunn av materiell slitasje.
  • Kilde: Trygg Trafikk

Bruker ikke seter hvis de er eldre enn 5år

Sent from my iPhone using BV Forum

5 år

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi skal bruke setet vi kjøpte til førstemann.
Det ble kjøpt våren 2012.
:)

Det jeg har lest på trygg trafikk sine sider er: du skal ikke bruke et sete som er gamlere enn 10år, da blir plastikken sprø og ikke kjøpe brukte seter som er gamlere enn 5år.

*jente 2009*
*gutt 2013*
*lille spire mars 2015*

Vi skal også bruke det som ble kjøpt til nr én høsten 2011.

Det jeg har lest på trygg trafikk sine sider er: du skal ikke bruke et sete som er gamlere enn 10år, da blir plastikken sprø og ikke kjøpe brukte seter som er gamlere enn 5år.

*jente 2009*
*gutt 2013*
*lille spire mars 2015*

Da kan vi bruke det vi har, er eldre en 5 år, men har oppbevart det inne tørt og fint :)

Da kan vi bruke det vi har, er eldre en 5 år, men har oppbevart det inne tørt og fint :)
Vi blir også å bruke det vi har :) 6år gammelt

*jente 2009*
*gutt 2013*
*lille spire mars 2015*

Vi bruker det fra storebror, kjøpt høsten 2012.

Sent from my iPad using BV Forum

Vi har kjøpt nytt sete for hver av babyene. Dette fordi jeg er ekstrem da, og for hvert år har det vært en ny testvinner! Så ble nytt i både 2011, 2012 og 2013. Vi skal kjøpe nytt nå til nurket på vei :)

Back
Topp