Noen som vet?

ORIGINAL: BlondeTigerDama

main coon kan vel bli opp i 10 kg. Har venner med hankatt av denne rasen, og den er vel ca 3-4 år og fortsatt ikke stort mer enn en 7 kg. De hadde også kontakt med oppdretter pga treg vektøkning. Skjøt litt fart etter den bikket 2-3 år...[;)]
Selv har jeg en streetmix damepus på 6 kg. Stor og herlig, men venners pus har blitt større og utrolig flott!
Dersom papirene deres er i orden, er det nok bare å smøre seg med tolmodighet..[:)]

Håper det.. Men man begynner jo å lure litt,, hvertfall jeg.. [8D]

er prikk lik pusen min jo :) Hun er ikke maine coon så vidt jeg vet..

ORIGINAL: BlondeTigerDama

main coon kan vel bli opp i 10 kg. Har venner med hankatt av denne rasen, og den er vel ca 3-4 år og fortsatt ikke stort mer enn en 7 kg. De hadde også kontakt med oppdretter pga treg vektøkning. Skjøt litt fart etter den bikket 2-3 år...[;)]
Selv har jeg en streetmix damepus på 6 kg. Stor og herlig, men venners pus har blitt større og utrolig flott!
Dersom papirene deres er i orden, er det nok bare å smøre seg med tolmodighet..[:)]

Jeg vil bare poengtere at det er stor forskjell på en hannkatt og en hunnkatt.
Vanlig vekt på en voksen hunnkatt er 4-6 kilo.
Vanlig vekt på en voksen hannkatt er 7-9 kilo.

Og selvfølgelig så finnes det noen som blir større, men det er viktig å ikke ha aaaltfor store forventninger til størrelsen.
Det vikitgste er jo at det er en sunn og frisk katt, ikke om den veier 8 eller 10 kilo.

En ferti l(ukastrert) katt får ofte ikke skikkelig vekt før den er kastrert, pga den er tynn.

[img][/img]
[img][/img]

Den var veldig fin.. [:D]

ORIGINAL: Kizzapus

Utfra bildene dine hadde jeg ikke tippet den var rein rase hvertfall

Bildene yter nok ikke katten rettferdighet...
Hadde vært lettere å vurdert henne ut i fra et bilde rett forfra, et profilbilde av hode og et profilbilde av hele kroppen [:)]

Jeg ser maine coon trekk på katten, men hun er nok ikke av en ekstrem type.

Er nok en Maine coon :) Er veldig lik den maine coon katten søstra mi har[:)] Den hun har er også veldig lita, og den er 5 år[:)]

Syns ikke katten din hadde så veldig Main Coon - Ansikt, utifra de bildene du har lagt ut, men kan hende det er meg om det [:)]

Kan finne bilde i kveld [:)] rett forfra og fra siden[:)]

Back
Topp