Noen som vet?

Happy-star

Forelsket i forumet
om noen ok grinder / beskyttelse til å ha rundt vedovn / peis? Tenker det snart er sesong for å fyre opp og da må det jo barnesikres.

Og dere som har sandkasser, hvor har dere kjøpt dem? Tenkte det kunne være greit å ha en sånn med låkk? Helst i plast

Takk for tips om dere har noen:)

Det var snodig! Jeg nevnte netopp for samboeren at vi må ha slik grind rundt vedovnen. Jeg tenkte kjöpe slik som hundevalper har jeg. Finnes i dyrebutikker...muligens på plantasjen elelr lignende også.

Sandkasser i plast med lokk fåes kjöpt i lekebutikk. Jeg har en laget i tre, og den er hjemmesnekret.

Vi kjøpt vårres sandkasse me lokk som bi te sittebenk når dein e oppslått på byggmakker[:D]

Vi har ovnsgrind fra babyshop :) den er veldig stødig og fungerer utmerket! Flex 5 heter den :)
ORIGINAL: Ixia

om noen ok grinder / beskyttelse til å ha rundt vedovn / peis? Tenker det snart er sesong for å fyre opp og da må det jo barnesikres.

Og dere som har sandkasser, hvor har dere kjøpt dem? Tenkte det kunne være greit å ha en sånn med låkk?

Takk for tips om dere har noen:)

Jeg har kjøpt babydan vedgrind, du får den i tre ledd eller fem ledd-
Veldig enkel å sette opp og har en port som du åpner foran når du skal tenne opp og sånn[:)]

Hvert ledd er 60cm.  jeg kjøpte den på babyshop.

Den hørtes kjekk ut. Kanskje den i tre ledd er passe for vil helst ikke ha den så stor.
Sendte dem en mail siden siden var under oppdatering:)

Kan jo eventuelt kike i butikkene rundt her også, men greit å vite ka som fins.

Takk

ORIGINAL: lissik

Veldig enkel å sette opp og har en port som du åpner foran når du skal tenne opp og sånn[:)]

Den hørtes kjekk ut. Kanskje den i tre ledd er passe for vil helst ikke ha den så stor.
Sendte dem en mail siden siden var under oppdatering:)

Kan jo eventuelt kike i butikkene rundt her også, men greit å vite ka som fins.

Takk

Jeg har den i tre ledd for ovnen står inne i ett hjørne, så det passer perfekt[:)]

så supert:-)

Det skal vi kjøpe også =)

ORIGINAL: surrai

Har ikke noen beskyttelse, han har allerede lært å passe seg og er veldig forsiktig. Jeg pers mener ovner er en av de tingen han bare må lære seg å passe seg for, kan uansett ikke "verne" han for alle farer i livet...

Det er sant, men som hos oss står ovnen plassert slik at det er veldig stor fare for at hun vil ta seg for i ovnen hvis hun detter/snubbler.
Så er nok inviduelt om man trenger en beskyttelse eller ikke,ovnen/peisen er jo ikke likt satt opp i alle hus[:)]

Helt enig lissik.

Og det er jo utrolig trist om en ulykke skulle skje og man kunne hindret det...

Har ikke noen beskyttelse, han har allerede lært å passe seg og er veldig forsiktig. Jeg pers mener ovner er en av de tingen han bare må lære seg å passe seg for, kan uansett ikke "verne" han for alle farer i livet...

Det er sant, men som hos oss står ovnen plassert slik at det er veldig stor fare for at hun vil ta seg for i ovnen hvis hun detter/snubbler.
Så er nok inviduelt om man trenger en beskyttelse eller ikke,ovnen/peisen er jo ikke likt satt opp i alle hus[:)]

kan bli rimelig stor skade om man fyrer i peisen, og man er uoppmerksom i et øyeblikk og tassen tar på ovndøra....
Så peisen her blir godt sikret, de farene venter jeg med å lære bort til han skjønner litt mer!

Skulle hatt sånn grind selv, så suger til meg tips her [8D][;)]

Kjøpte bare kompostbinge på Biltema vi til 99 kr, og har satt sammen tre av gitrene rundt ovnen. Funker som bare det, bruker ikke nærmere 1500 kr på en grind [8D]

Her er den[:D]

Her er den[:D]

Takk snuppa! Var svaret til Fabrina jeg lette etter[;)]  Dne kompostbingen kan funke like så godt rundt trappa år nemlig[;)]

Da har vi vært å kjøpt peisgrind. Den må festes i veggen og er av tre ledd. Kosta 900 kr men er veldig skikkelig. Er kanskje ikke så fint, men er trygt vertfall..=)

Da har vi vært å kjøpt peisgrind. Den må festes i veggen og er av tre ledd. Kosta 900 kr men er veldig skikkelig. Er kanskje ikke så fint, men er trygt vertfall..=)

Er den vi har, kjempe fornøyd[:D] Trygg og stabil[:)]

Ja, og den er jo ikke stygg. Men litt kipt å dekke til fine peisen liksom...men men:)

Nei den ser helt ok ut syns jeg, har hvit. Og har ingen fin peis jeg da, bare en gammel og stygg ved ovn[8D]

Vi kjøpte grind på byggmakker. 749,-
Kjempefornøyd med den.
Når det gjelder sandkasse,så har vi også hjemmesnekra med lokk.

Back
Topp