Noen som vet?

Elisaban

Glad i forumet
Jeg er fulltidsstudent og jobber bare litt ekstra ved siden av. Jeg har ikke rett på foreldrepenger, så må da søke om engangsstønad. Siden jeg har et år igjen av studiene, har vi tenkt at far skal få ta permisjon istedet for meg, dvs at han skal ha 37 uker permisjon med 100% lønn. Har jeg rett på engangsstønad da? Har vi rett på begge deler liksom?

ja[:)] dine "foreldrepenger" er engangsstønaden.. du må ta ut 9 ukers permisjon uansett..

Okei, det var enda godt:)
Takk for svar

du vett at viss du søke skule til hausten så har du rett på fødselstipend fra lånekassen? men da må du søke skule å så ta permisjon neste skuleår. om du har lyst å være heime sjøl :) då får du engangsstønaden og så vidt eg vett :)

Ja har sett litt på det, men jeg har et studie som er samlingsbasert, det vil si at jeg reiser bort for å gå på skolen en uke i gangen, 3 ganger i semesteret. Resten av studie er praksis eller skjer hjemmefra, så jeg kommer til å være en del hjemme likevel.
Det er så greit å få blitt ferdig med studiene så jeg kommer meg i jobb og kan tjene penger.. Lei av å være blakk student:)

heilt sant :) viss du allikevel er heime ein del så e da jo ikkje nåke problem :) veldig grett å bli ferdig :)

d du får fra lånekassen, uansett hva d er har ingen innvirkning på engangsstønaden, så d er bare å søke[;)] jeg må ta permisjon da, så får et helt år med stipend og lån som stipend[:)]

Ja, veldig greit å få utdanninga unnagjort:)
Jeg trodde også at jeg skulle få alt som stipend fra lånekassen, men så leste jeg at hvis far mottar foreldrepenger fra nav, så får ikke jeg foreldrestipend fra lånekassen. Jeg får vanlig lån og stipend da.
Det er mye å sette seg inn i[:-]

Back
Topp