• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Noen som vet?

Markmusa

Gift med forumet
Jeg bare lurer på om det er noen som vet om det er større risiko for å føde for tidlig hvis man har gjort det tidligere? Da mener jeg ikke bare noen dager før termin, men prematurt/på grensa til prematurt. Jeg skal ta opp dette på kontroll på Torsdag, men vet det er flere her inne som har fått for tidlig og kanskje har hørt noe om dette? [8|]

Dytter litt.....

Dytte denne opp, da jeg var på grensa sist...
Etter å ha knipi igjen i 3 uker, kom han likevel 3 1/2 uke før termin.

Har vel sjans for å få for tidlig denne gang, men det er pga *slarkete* livmorhals:)

Jeg fødte ikke prematur sist,men fødte i uke 37+ så nesten,og det var en grunn for det,så nå skal jeg på hyppige kontroller for å se om det samme skjer denne gangen og. Legene sier at det er vanlig,men at alle svangerskap er ulike[:)]

ORIGINAL: *BekkiBjarnoll*

Jeg fødte ikke prematur sist,men fødte i uke 37+ så nesten,og det var en grunn for det,så nå skal jeg på hyppige kontroller for å se om det samme skjer denne gangen og. Legene sier at det er vanlig,men at alle svangerskap er ulike[:)]

Skal du?? Jeg synes det er så rart at ingen har sagt noe om dette til meg. De har ikke sjekka om livmorhalsen er "svak" engang! Han kom ikke så alt for tidlig, men tidlig nok. Han kom akkurat på dagen i uke 37 så han var bare en halvtime unna prematurgrensa. Dette synes jeg er dårlig av legen min......!

ORIGINAL: Markmusa

Skal du?? Jeg synes det er så rart at ingen har sagt noe om dette til meg. De har ikke sjekka om livmorhalsen er "svak" engang! Han kom ikke så alt for tidlig, men tidlig nok. Han kom akkurat på dagen i uke 37 så han var bare en halvtime unna prematurgrensa. Dette synes jeg er dårlig av legen min......!

hmm..du kan jo ringe legen og høre da[:)]

De vet ikke hvorfor Celine ville ut før,men hun fikk nesten ikke næring av meg pga kalk i morkaken og navlestrengen,så hun var ikke så stor da hun ble født. Legene mente hun var lei av å ikke få mat[8D]

ORIGINAL: Markmusa

hmm..du kan jo ringe legen og høre da[:)]

De vet ikke hvorfor Celine ville ut før,men hun fikk nesten ikke næring av meg pga kalk i morkaken og navlestrengen,så hun var ikke så stor da hun ble født. Legene mente hun var lei av å ikke få mat[8D]

Okei, jeg skal ta det opp med legen min på Torsdag [;)] Vet ikke hvorfor storebror ville ut så tidlig jeg. Han bare kom [;)]

nå vet jeg ikke hva som evt gjorde det, men jeg vet om ei som fikk 1.unge 1-2 mnd før termin... unge nr 2 kom på overtid[;)]

ORIGINAL: MammanTilSnuppa

nå vet jeg ikke hva som evt gjorde det, men jeg vet om ei som fikk 1.unge 1-2 mnd før termin... unge nr 2 kom på overtid[;)]

Okei [:)] Jeg er bare bekymret for at det skal være noe "feil" med meg og at denne babyen kommer ennå tidligere.

Jeg vet ikke - MEN vi er fem søsken, som alle kom over tre uker for tidlig, og alle derfor var premature...

Jeg fødte 1.mann i uke 37 men verken lege el. jordmoren har snakket noe spes. om dette da det foregikk greit under fødsel og min sønn hadde det greit etterpå eneste var han hadde gulsott..
Viss jeg husker tilbake hadde jeg masse kynnere den gang så det er det eneste jeg skal følge med på denne gangen om det blir for mange av dem så ber jeg dem følge meg opp tettere mot slutten

Vanskelig tema dette...for det er jo forsjellige grunner til at barna kommer for tidlig...jeg har født 2 ganger prematurt i uke 22,hos meg er d svak livmorhals som er grunnen,og derfor jeg får tett oppfølging med ul hver 2 uke,også er jeg blitt sydd igjen,men veldig sjeldent gudsjelov at folk føder så tidlig[:)]Er du bekymret for dette så kan du jo nevne d til legen din[;)]

ORIGINAL: *Laila*

Vanskelig tema dette...for det er jo forsjellige grunner til at barna kommer for tidlig...jeg har født 2 ganger prematurt i uke 22,hos meg er d svak livmorhals som er grunnen,og derfor jeg får tett oppfølging med ul hver 2 uke,også er jeg blitt sydd igjen,men veldig sjeldent gudsjelov at folk føder så tidlig[:)]Er du bekymret for dette så kan du jo nevne d til legen din[;)]

Ja jeg tenker faktisk litt på det.... Det gjør ikke så mye om denne også kommer 3 uker før tia, men er redd for at det blir ennå tidligere. Jeg må høre med legen om dette på Torsdag. [;)]

Back
Topp