Noen som vet?? UVI

ElisabethRB

Forumet er livet
Er det noen som vet om det lukter anderledes når man tisser når man har UVI enn normalt??
Jeg har ikke vondt, men tisser normalt og drikker endel vann/veske...
Men de siste dagene har det luktet så rart når jeg tisser...
Aner ikke hva det kommer av[&:]
Noen som vet? Sitter som et dumt spm tegn her[8|]

Ja det blir som regel en annen lukt av urinen når man har UVI enn ellers... Men alle regler har unntak da..[;)]

Det kan lukte litt annerledes av urinen, litt sterkere. Hvis du må tisse ofte, og den f. eks er litt mørk, så kan du jo levere en urinprøve på legekontoret på mandag for å sjekke. ( Er liksom ingen regler for hvordan det blir... har hatt det mange ganger, og er forskjellig fra gang til gang.)

Skal til jm til mandag, så da får jeg hu til å sjekke...
Blir gal av den lukta[:'(]
Har bare vært sånn noen dager, så tror ikke det er pga luktesansen min heller[&:]

ORIGINAL: ElisabethRB

Har bare vært sånn noen dager, så tror ikke det er pga luktesansen min heller[&:]

Samme her Elisabeth, hmmmmm.... veldig kjekt om du kan gi et pip om hva jm sier?
blir gaaal av den ekle lukta..... [:@]

ORIGINAL: Etaeb

Samme her Elisabeth, hmmmmm.... veldig kjekt om du kan gi et pip om hva jm sier?
blir gaaal av den ekle lukta..... [:@]

Skal gi deg oppdatering jeg!
Har prøvd å bare drikke vann i løpet av dagen da, og spist masse grønt og bare sunt. Men lukta like ille[:'(]

ORIGINAL: Vugge

Fant noe ;http://www.helsenett.no/content/report/index.php?option=com_content&task=view&id=1783

Utdrag ;
Kjenner du stram og uvanlig urinlukt, er dette ofte tegn på urinveisinfeksjon. Lukten forårsakes av at det dannes ammoniakk. Som mer spesielle årsaker kan jeg nevne at asparges og hvitløk kan gi en eiendommelig lukt på urinen.

Godt vi har deg, snuppa[8D]
Vårt levende leksikon[:D]
Da spørs det om jeg ikke har fått det.
Men får høre med jm til mandag...[&:]

Råd fra sykepleier: Om urinen lukter så intenst og merkelig som du beskriver, så er det et tegn på UVI. Trenger ikke å være det, men det er ett av tegna [&:] Og vi gravide har ofte litt andre symptomer på UVI enn om vi ikke var gravide.. F.eks så er trenger man ikke ha smerter når man tisser.. Utarter seg ofte litt anderledes på gravide...

Men, om det ikke har gitt seg innen en dag eller to, så hadde jeg dratt til lege/jordmor med det!

I mellomtiden kan du drikke mye, drikk gjerne appelsinjuice og tranebærjuice...

God bedring!

ORIGINAL: *Starwish*

Råd fra sykepleier: Om urinen lukter så intenst og merkelig som du beskriver, så er det et tegn på UVI. Trenger ikke å være det, men det er ett av tegna [&:] Og vi gravide har ofte litt andre symptomer på UVI enn om vi ikke var gravide.. F.eks så er trenger man ikke ha smerter når man tisser.. Utarter seg ofte litt anderledes på gravide...

Men, om det ikke har gitt seg innen en dag eller to, så hadde jeg dratt til lege/jordmor med det!

God bedring!

Har hatt det i 2-3 dager nå, og det gir seg ikke[&:]
Men skader vel ikke å vente til mandag... Jm timen da...
Men skal bli godt å bli kvitt den lukta i hvertfall!!

ORIGINAL: *Starwish*

God bedring!

Har hatt det i 2-3 dager nå, og det gir seg ikke[&:]
Men skader vel ikke å vente til mandag... Jm timen da...
Men skal bli godt å bli kvitt den lukta i hvertfall!!

Man er ofte ivrig etter å komme i gang med behandling dersom det dreier seg om UVI. Spesielt på gravide. Til vanlig får man en kur på 3 dager, men som gravid skal man ha en ukes-kur.

Sier ikke dette for å skremme deg, men om du har gått med dette noen dager så hadde jeg hvertfall tatt det opp på mandag [:D] Men for all del, ikke noe direkte farlig, så slapp av!!

God klem

Back
Topp