Noen som vet? (overtidskontroll)

L1982

Betatt av forumet
Jeg skal på overtidskontroll i morgen [&:]  Men jeg aner ingenting om hva som skal foregå... Noen som har vært / har peiling på hva som skjer å kan opplyse meg litt? [:)]  Jeg er da 8 dager over termin. Skal på St.Olavs i Trondheim.

jepp:)

de tar ultralyd,sparketest og  så "stripper" legen deg muligens... (lager litt åpning)hehe... for å se om ting skjer raskere! men jeg var der når jeg var 12 dager over da...[:)]

til meg tok de UL og lyttet på hjertelyden en god stund. så var jeg inne hos en lege etterpå for samtale å fikk tilbud om å bli satt igang. Jeg var også på st.olavs i Trondheim

jeg var på overtidskontroll den 9 dagen. Da skulle de ta ul for å skjekke fostervannet bla. og jeg satt nesten en time med ctg måling.

og jammen ble jeg strippa også. hadde 1 cm da.
Det var helt for ferdelig, men murringene starta før jeg hadde gått ut av gu stolen og fått på meg buksa[&:]
Riene startet noen timer seinere og den natta dro jeg på føden og fødte[:)]

På ul sa de at det var mye fostervann, men der tok de feil, det var lite.

Jeg var på overtidskontroll på St.Olavs i november i fjor. 8 dager på overtid. Registrerte bevegelsene og samtidig hjerteslagene til babyen (CTG-cardiotokografi), og ultralyd ja. Jeg ble spurt om jeg ville "strippes" / undersøkte modning/åpning av livmorhalsen. Og takket ja til det.. [;)] (uten at dét hadde noen effekt her i gården.. blæh!)

På UL registrerte de at jeg hadde lite fostervann og de fikk ikke tatt ordentlige mål av babyen for hun lå litt skjeivt - men det kunne se ut som hun var litt lita (med tanke på at jeg var 8 dager på overtid) - så jeg fikk beskjed om at jeg bare kunne gå å skrive meg inn på føden, så skulle de sette igang fødselen med modningspiller! [:-][:D][:o][:)] *sjokk* Hehe! [:D]

Var glad jeg på forhånd hadde fått beskjed om at det kunne bli en del venting på kontrollen, så jeg hadde pakket med meg litt (blader, pc, et bitte lite klesskift og sminke) bare i tilfelle... og "synehusbaggen" sto klar hjemme! [:)] Snuppa kom 2 modningspiller, x antall timer med rier, ingen modning og et hastekeisersnitt senere -på ettermiddagen 9 dager etter termin. Og var HELT PERFEKT! [;)]

SÅ, vil bare ønske deg LYKKE TIL i morgen og dagene fremover!!! [:D] Kan jo tenkes du blir sendt hjem igjen også om du ønsker, men du kan kreve å få satt i gang fødselen siden du er 1 uke over termin også! [;)]

Tusen takk for svar! [:D]  Da ble jeg litt klokere! Gikk 12 dager over sist (Skulle inn til overtidskontroll 14 dager over) å jenta var 4380 gr og 54 cm da hun ble født... Fødselen tok nesten 2 døgn... [&:]  Hun var tydelig overtidig [&:]  Er litt redd for å gå lenger over terminen enn det jeg er nå,så håper det skjer noe snart [:)]

Var på kontroll på akkurat 42 uker.
ctg, ul hvor de sa lite fostervann og baby på 3500 gram.
Hadde blitt strippet av jordmor et par dager før, 2 cm åpen og ganske moden, så ble ikke sjekket nedentil der og da. Tilbake ett par dager senere for igangsetting og fødte 42+3 etter en modningspille, vannet tatt, drypp.
12 timer etter vannet var tatt begynte jeg å presse i ca 12 min før jr. var ute.

Back
Topp