Noen som vet hvor man kan få kjøpt fine mammakjoler?

Zenta79

Andre møte med forumet
Jeg skal i bryllup to uker etter termin (11.aug) og har begynt å tenke på hvor jeg kan finne en fin kjole som kan passe... Forrige svangerskap la jeg på meg 25 kg og ligger i rute for at det kan bli like mye nå...Jeg er forholdsvis lav (1.62) og ser for meg at det kan bli vanskelig å finne en kjole som blir fin på en kort og rund dame :-/ Håper noen kan hjelpe meg :-) 

nelly.com og bestseller.com har fine mamma klær =) har ikke sett på kjolene de selger, men vet de selger kjoler =) gå inn der å se =)
Jeg skal selv i bryllup når det er 2-3 uker til termin hehe, så jeg må også finne meg en kjole ;)

hope<3 skrev:
nelly.com og bestseller.com har fine mamma klær =) har ikke sett på kjolene de selger, men vet de selger kjoler =) gå inn der å se =)
Jeg skal selv i bryllup når det er 2-3 uker til termin hehe, så jeg må også finne meg en kjole ;)

Samme her! + to konfirmasjoner i mai, og tviler på at jeg får på meg bunaden :)
Takk for tips om sidene ! :)

Kjøpte vanlig kjole på Byoung sist, var i dåp noen uker før termin. Den kunne godt ha blitt ubrukt i bryllup å! Ja jeg var svææær imagen!:p men orker ikke bruke penger på mammaklær når det finns vanlige kjoler man kan bruke!;) var på finere middag i helga å hadde da en kjole ifra bikbok!:) er 160høy og bynner å bli innmari rund!:p

Husk at det går fint ann å prøve "vanlige" kjoler også, spes hvis det er empiresnitt. 
- jeg var nemlig i bryllup i vinter og forloveden til bruden, som var høygravid,
hadde en nydelig kjole og den var fra en kjolebutikk a la FLOYD - http://floyd.no/

De er store i str så det holder sikkert med den str du har!

Tusen takk for mange gode forslag...da ser jeg ikke så svart på det mer :-) Ser at det kan gå å finne en kjole som ikke ser ut som et telt :-)

Jeg skal i to bryllup til sommeren; ett seks uker før termin, og ett ei uke før termin... Det siste bryllupet er søsteren min sitt, og jeg vil så gjerne ha en fin kjole... Det første bryllupet er til ei venninne, og normalt ville jeg nok ikke vært like pyntet her som i bryllupet til søsteren min, men dersom jeg kjøper kjole, så bruker jeg den i begge. Før jeg evt. kjøper kommer jeg til å ringe rundt til kjolesalonger i området og høre om de har kjoler for gravide og evt. pris; men jeg regner med at det vil bli billigere å kjøpe selv og heller evt. selge den igjen etterpå.

Har googlet litt rundt ei stund, og synes nok at de fineste kjolene er på engelske og amerikanske nettsider. Da vil jo tollen komme i tillegg. Et par favorittsider så langt:

bellablumaternity dot com (fikk ikke lov å linke direkte til siden av bellablumtaernity - mvh IT-Sandviks)

http://www.tiffanyrose.com/maternity/search/maternity-dresses.html

I tillegg er det et nettsted som heter lightinthebox.com, som jeg tror er basert i Asia. Her har de to typer gravidkjoler, men disse kan man få sydd etter mål og ønsket farge. Koster ikke mye, sammenlignet med sidene over, men jeg har søkt omtaler på nett, og ikke alle er positive. Jeg synes vel heller ikke at disse kjolene er så veldig "freshe", og kommer nok til å bestille fra en av de to sidene øverst. Ikke at jeg har sjekket omtalene rundt de sidene enda da... ;)

Last edited by a moderator:
Back
Topp