Noen som vet at de kommer til å føde uten far?

Evamor

Elsker forumet
Himmelbarn
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
jeg har aldri kommet til termin med noen av mine små. Kom i uke 37+0 og 39+0.

Nå skal far være på jobb frem til en uke før termin. Så jeg psyker meg opp til en fødsel uten ham der.
Får føde på skype.
Noen som vet at de får d sånn eller som har født uten far før? Hvordan gjorde dere det?

Barnefar kom seg desverre ikke hjem fra nordsjøen da vår lille gutt meldte sin ankomst:( fødselen gikk overraskende fint uten han. Hadde med min mor som hjalp meg.

Jeg hadde barnefar på telefon under første del av fødselen, men siden jeg fødte i badekar ble det ikke lett å prate. Så endte opp med at mamma ringte han med oppdateringene. Når han ble født ringte jeg han og fortalte at han hadde blitt pappa til en jente (vi viste ikke kjønnet på forhånd).

Så fødselen gikk veldi bra uten han, men jeg tenkte hele tiden f**** og h******* siden han ikke var der.

Tiden etterpå var det verste. Å måtte gjøre mye selv, siden han ikke var der. Så selv om jeg hadde vondt en viss plass måtte jeg bare røyse meg for å ta babyen min ut av barnesenga.
Å vente på at barnefar kunne hoppe på land for å komme til oss føltes også som en evighet. Det tok 1,5 døgn før han kom springende inn på sykehuse for å møte oss.

Men jeg tenker at vi klarer alt vi må! Når du går i fødsel blir tankene dine å få ut babyen, ikke stoppe opp. For det er vondt og du vil bli fort ferdig.:p:D

Mannen min bor i Tyrkia, og var ikke med på første fødsel. Andre fødsel fikk han med seg (fra gangen på sykehuset) og jeg syns egentlig det var bedre uten. Så tenker at selv om han er i norge med nestemann, så kan han være hjemme med storebrødrene, mens mammaen min blir med men jeg har en mann som stresser VELDIG mye og som absolutt ikke klarer å roe meg ned, blir heller at jeg må roe han.
Men jeg tror man klarer det man må, også prøver man å gjøre det beste ut av situasjonen ☺️

Jeg hadde virkelig ikke klart det uten samboeren! For en klisje å si høyt, men det er helt sant.. han er verdens beste støtte, min klippe og betyr hele verden for sønnen vår:Heartblue han skal være med, hvis ikke gjør jeg alt jeg kan for å knipe igjen :laughing021

Jeg frykter det pga styrtfødsel med første for åtte mnd siden. Hvis barnevakt ikke rekker å komme raskt nok til oss må jeg dra alene. Min store skrekk..

Jeg frykter det pga styrtfødsel med første for åtte mnd siden. Hvis barnevakt ikke rekker å komme raskt nok til oss må jeg dra alene. Min store skrekk..
Hvilken plan har du for å komme deg til sykehuset da? Kjører du selv?
Jeg har kjørt til sykehuset en gang før med rier. Var bedre en å sitte på. Men upraktisk hvis det går for fort. Da blir jeg hjemme.

Hvilken plan har du for å komme deg til sykehuset da? Kjører du selv?
Jeg har kjørt til sykehuset en gang før med rier. Var bedre en å sitte på. Men upraktisk hvis det går for fort. Da blir jeg hjemme.
Har ikke sjangs til å kjøre hvis riene starter hjemme. Sist var det rett på intense kraftige rier, men de startet på sykehuset pga vannavgang og innleggelse. Det må i så fall bli taxi eller ambulanse..
Klarte hverken å gå eller sitte sist.

Jeg fødte også raskt sist, så jeg må legge en slagplan som involverer hele familien (og kanskje noen naboer) for å være sikker på at mannen får blitt med. Hjemmefødsel ville ikke funket sist, fordi sønnen vår satt fast på vei ut (verken stjernekikker eller riktig vei, men midt i mellom). Jeg håper han får vært med! Men jeg skulle nok klart det alene.

Bli hjemme og ringe etter ambulanse og spørre etter at de sender med en jordmor. Hvis du har styrt fødsel er det sjangse for å føde i ambulansen å da vil de evt sende med en jordmor hvis de har kapasitet.

Jeg har 3 styrtfødsler bak meg, så her blir både familie og naboer involvert når fødsel starter. Pappaen har fått streng beskjed om å ha hjemmebase i hele januar, så han blir værende hjemme fra 1.januar ;) så får man bare håpe på at føret på veien er på vår side ;) hadde ikke pappaen hatt mulighet til å h hjemmebase, kunne det fort blitt fødsel uten han.

Hvis vi plutselig ikke skulle få barnevakt må jo han være hjemme med ungen og jeg dra for å føde (men det skal mye til for at svigers eller mamma, brødrene mine eller venner av oss ikke kan passe på 2 åringen).

Har et lite ønske om at kanskje mamma og 2 åringen også får blitt med på fødselen DERSOM der ser ut at jeg skal føde på dagen og fødselsforløpet går bra. Men jeg får se. Klarer meg nok fint uten noen, men det var fantastisk å ha samboeren min ved siden av meg:Heartred Han får i hvert fall ikke lov til å bestille no jobbreise fra og med uke 52 og før etter at jeg har født :p haha

Back
Topp