Noen som vet, ang. baking

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Jeg skal lage kakemenn (spekulasjer), og i min oppskrift skal det være 100 gram flott matfett. Jeg kjøpte feil så jeg har Delfiafett. Kan jeg bruke det, eller blir det ødelagt da?

Jeg har prøvd google men finner ikke noe fornuftig der altså. [8D]

Takk for svar, Sjakkruta. [:)]
Har du erfaring med det?
Noen andre som vet?

Er bare litt bekymret for at det vil sette smak på deigen. [8D]

Det går fint, er det samme bare forskjellig produsent.

Det er det samme [;)]

ORIGINAL: sjefsberta123456

det er j bare å forsøke.....går det ikke så er det bare å prøve på nytt[;)]

Haha, det hadde jeg aldri i verden orket. [8D]
Det er bare såvidt jeg kjenner jeg gidder å lage denne ene tingen i år, og det er kun fordi det er så godt at jeg skal gjøre det. [8D]

Men dere som sier det er det samme, jeg søkte litt og fant ut at flott matfett er soyaolje, og delfiafett er kokosolje. Er det feil?

ORIGINAL: toneany

ORIGINAL: sjefsberta123456

det er j bare å forsøke.....går det ikke så er det bare å prøve på nytt[;)]

Haha, det hadde jeg aldri i verden orket. [8D]
Det er bare såvidt jeg kjenner jeg gidder å lage denne ene tingen i år, og det er kun fordi det er så godt at jeg skal gjøre det. [8D]

Men dere som sier det er det samme, jeg søkte litt og fant ut at flott matfett er soyaolje, og delfiafett er kokosolje. Er det feil?

Delfiafettet vil ihvertfall ikke gi noen smak, om det vil fungere på samme måte vet jeg ikke, men jeg ville tatt sjansen!

Delfiafett avgir ingen smak, så vil tro at det funker det og [:)]

Delfiafett og matfett er IKKE det samme. Delfiafett er kokosfett, altså vegetabilsk, og matfett er animalsk fett.

Syns det er stor forskjell på dem.

ORIGINAL: Nemi 1

Det går fint, er det samme bare forskjellig produsent.

Det er samme produsent, bare at det ene er smult og det andre er kokosfett.. [8D][8D]

Back
Topp