Noen som veit?

pepsi79

Flørter med forumet
Barnefaren skal ha ungene i jula og skal feires en times tid unna hvor jeg er.. Men jeg fullammer minsta på 5mnd, ho tar jo flaske, men synes allikavel det blir langt og lenge borte fra meg [:(] Finnes det noen regler her når de er så små?
Må sies at jenta kjenner verken faren eller de andre der noe godt, faren  driter i samværet med ho, men hilser på ho i 5 min her og der når han henter og bringer de andre ungene [:(]
Uff, gleder meg ikke til jul [:(] Skal ikke feire den, blir film og pizza på meg...

Tror ikke han kan forlange å ha henne på overnatting så lenge hun er under 1 år..

dytt [;)]

ORIGINAL: *Musti*

Tror ikke han kan forlange å ha henne på overnatting så lenge hun er under 1 år..

stemmer vel det.

Jeg tror ikke jeg ville "nektet" (i mangel på bedre ord) BF å hatt barnet på julaften, om man kunne hentet det litt tidlig dagen etterpå. Selvom jeg skjønner veldig godt at du ikke vil feire jul alene, ingen vil vel feire barn uten barna sine, jeg må det selv neste år og gruer meg allerede.

Men det kan jo også hende at hun er såpass liten, og at det er litt vanskelig å få den samme "kontakten" med ett barn på 5 mnd, som man ikke ser hver dag (selvom det er ens eget) enn barn som er større. Håper dere finner ut av det [:)]

Klem til deg!! [:)]

http://www.regjeringen.no/upload/BLD/Veiledning%20og%20brosjyrer/2008/Foreldreansvar_og_samvaersrett.pdf

Her står det litt om samvær med barn under ett år bla. Det er ikke anbefalt å "sende vekk" så små barn på samvær faktisk.

Nå er ikke jeg alene mamma, men ut i fra å ha lest i en tidligere tråd så har ikke han krav på overnatting før etter fylt 1 år. Vet ikke hvor regler på dette står, men hvordan har du gått med på noe sånt?

Ville ikke nektet bf å ha barna på julaften uansett hva man har krav på og ikke... ja, forferdelig å levere fra seg barna den dagen, men dog... men jeg synes det er rart at dere ikke feirer sammen dette første året jeg da? synes ei tulle på 5 mnd er tidlig å være uten mamma et helt døgn...

JEG mener at en baby på 5 mndr har det best hos mamman sin om situasjonen er sånn som HI beskriver. Og babyen skjønner ikke noe av jula uansett..

Har ingenting med at jeg vil nekte han eller at jeg ikke vil sitte aleine på julaften. Men jenta kjenner verken han eller de andre noe særlig[:(] Han kjenner ikke rutinene hennes og han har ikke den beste tålmodigheten med skrikende babyer.  har sagt at han kan ha ho og komme ut igjen med ho på kvelden, men det var ikke aktuelt!! 

ORIGINAL: pepsi79

Har ingenting med at jeg vil nekte han eller at jeg ikke vil sitte aleine på julaften. Men jenta kjenner verken han eller de andre noe særlig[:(] Han kjenner ikke rutinene hennes og han har ikke den beste tålmodigheten med skrikende babyer.  har sagt at han kan ha ho og komme ut igjen med ho på kvelden, men det var ikke aktuelt!! 

Synes ikke du skal gå med på å sende henne på overnatings besøk når hun er 5 mnd og de hun skal til er ukjente. For en baby på 5 mnd er ikke jul noe mer eller mindre enn en annen dag. Det er ikke snakk om og nekte faren og se sitt barn, som du sier, men du må gå ut i fra hva som er best for barnet her. Tviler på at det er å feire jul med masse mennesker det ikke kjenner.

ORIGINAL: pepsi79

Da hadde jeg sagt det var det eller ingenting.. Så fikk han velge selv..

Syntes du kan holde jenta hjemme, så kan de andre ungene får dra.. Med mindre han lover å komme med henne hjem til deg på kvelden etter et par timer!

Jeg hadde helt ærlig ikke sendt barnet i det hele tatt.. Hun er tross alt bare 5 mnd gammel og du ammer. All fornuft tilsier at hun skal være hos deg.

ORIGINAL: jealie28

Ville ikke nektet bf å ha barna på julaften uansett hva man har krav på og ikke... ja, forferdelig å levere fra seg barna den dagen, men dog... men jeg synes det er rart at dere ikke feirer sammen dette første året jeg da? synes ei tulle på 5 mnd er tidlig å være uten mamma et helt døgn...

Skulle så gjerne ønske at det hadde vært mulig, men er grunner til det som jeg ikke vil legge ut her!
Er mangen som ikke kan av forskjellige grunner  feire jul sammen, så synest det blir litt feil å skrive at det er rart.
Ellers takk for alle svar [:)]

Back
Topp