noen som veit

samantha1

Flørter med forumet
jeg skal ut i permisjon rundt 16 juni... skrev meg ikke opp på ferielistene da jeg ikke hadde tenkt at det var nødvendig med ferie før gullet kommer.. men ser nå at sjefen har satt meg opp di 3 siste ukene før æ går ut.. har han lov til dette da????

Det tror jeg ikke sjefen har lov til nei.

ring fagforbundet og hør. Du kan spørre de selv om du ikke er medlem der og

nei ble sikkeli paff da æ så det,men han e vældig vrang og kunn opptatt av og spare penger...har kranglet med han før ang timer som æ har kav på.. veldig slitsomt når man ikke får hjelp på jobb,i tilleg til alle andre plager som begynner og melde seg..

Med mindre du ønsker fri de 3 ukene kan han vel ikke sette deg opp på ferie da. Regner jo med at du sikkert heller vil ta ferieukene dine senere i år så du får mer tid med babyen. Du får bare si at her har det blitt noe feil og be dem flytte ferien din til høsten eller noe.

Du bestemmer selv når du vil ta ut din ferie, så sant det ikke er mange andre som skal ha samtidig da..men da skal du få velge alternativer! for han må det bli et fett om du tar 3 uker før eller 3 uker etter [8|] borte er du uansett[:-]

Tror ikke det er helt lov.. han må i alle fall høre med deg først!!

HAn har ikke lov til å sette deg opp på ferie når du er pålagt å gå ut i permisjon, dersom formålet hannes er at han skal spare de pengene det koster å lønne deg de tre ukene med permisjon. MEn er jo mulig han har satt det opp slik midlertidig, slik at du ikke skal regnes med i arbeidskraften de ukene, men at du skal settes op med ferie i tillegg. Du har iallfall krav på tre uker lønnet permisjon før termin (og det er det jo nav som dekker (men mulig arbeidsgiveren din utbetaler lønna di, og så må han kreve det refundert av NAV) Og i tillegg så har du krav på ferie.

Back
Topp