Noen som veit helt sikkert?

~*LilleBlomst*~

Forumet er livet
VIP
Dersom mor ikke har jobbet 50% så får vel mor de 10 ukene far egentlig skal ha?
(Er jævla grønn på detta område der ja)[:'(]

Far har ikke krav på permisjon ("sine uker") dersom mor ikke har jobbet 50% eller mer.

De ukene faller vel bort...?

ORIGINAL: vand

Far har ikke krav på permisjon ("sine uker") dersom mor ikke har jobbet 50% eller mer.

Betyr det da at ingen av oss får de ukene og jeg blir sittende igjen med 36 uker?!?

du får de ukene som far skulle hatt.. det fikk jeg.

ORIGINAL: *ZimZum*

ORIGINAL: vand

Betyr det da at ingen av oss får de ukene og jeg blir sittende igjen med 36 uker?!?

Tror dessverre det ja..... [:@][:(]

ORIGINAL: MorTilSanderOgVetle

sånn tror jeg også at det er at jeg får de ukene far skulle hatt.
Men er veldig usikker på hva jeg skal sette opp på permisjonssøknaden på jobben. skal jeg bare regne mine uker eller skal jeg legge til far siden uker som han også skulle ha hatt? 

Men er veldig usikker på hva jeg skal sette opp på permisjonssøknaden på jobben. skal jeg bare regne mine uker eller skal jeg legge til far siden uker som han også skulle ha hatt? 

husker ikke hvordan jeg gjordet det. tror jeg søkte att pappan skulle ha permisjon, men så fikk jeg brev fra nav att pappan ikke hadde krav på det, å at ukene hans gikk til meg. vis han skulle ha perm uansett, så måtte jeg ut i full jobb, osv, men d gikk ikke. så jeg fikk hans uker.
husker jeg skrev ny søknad til jobben etter jeg fikk brevet fra nav. da sendte jeg kopi av brevet til jobben.

husker ikke hvordan jeg gjordet det. tror jeg søkte att pappan skulle ha permisjon, men så fikk jeg brev fra nav att pappan ikke hadde krav på det, å at ukene hans gikk til meg. vis han skulle ha perm uansett, så måtte jeg ut i full jobb, osv, men d gikk ikke. så jeg fikk hans uker.
husker jeg skrev ny søknad til jobben etter jeg fikk brevet fra nav. da sendte jeg kopi av brevet til jobben.

Tror jeg bare søker om 46 uker jeg om den som skal til jobben. veit jo at jeg har jobbet mindre enn 50%.

ORIGINAL: CaKa*

Far har ikke krav på parmisjon når mor har jobbet under 50% så de går over til mor hvis ikke far vil ta de ut..

Når foreligger det ikke rett til fedrekvote?
  • Dersom far på grunn av egen sykdom er helt avhengig av hjelp for å ta seg av barnet. Det kan da settes fram krav overfor NAV lokalt om å få overført perioden til mor eller få utsatt perioden med fedrekvote.
  • Dersom mor er alene om omsorgen for barnet og har rett til foreldrepenger, overføres ukene med fedrekvote til henne.
  • Dersom far ikke har rett til foreldrepenger (ikke har vært i inntektsgivende arbeid i minst seks av de siste ti månedene), overføres ukene med fedrekvote til mor.
  • Dersom mor har opparbeidet seg rett til foreldrepenger i en stilling lavere enn 50 prosent, overføres ukene med fedrekvote til henne.
  • Dersom mor ikke har rett til foreldrepenger (ikke har vært i inntektsgivende arbeid i minst seks av de siste ti månedene) og har mottatt engangsstønad, har ikke far rett på fedrekvote. Far kan, dersom han har rett til foreldrepenger, benytte seg av sin selvstendige rett til å ta ut vanlige foreldrepenger.

•  
      var det jeg mente skjønner du.[:)]

Back
      Topp