noen som trener?

Sykkelfrue

1 down, 1 to go....:)
*MIA*
jeg har kommet ordentlig i form etter fødselen i juli 2012, og har stort ønske om å beholde den så lenge "helsa" holder. jeg skal snakke med både jordmor og lege selvfølgelig, men før jeg gjør det kan jeg jo høre her..trener dere? jeg løper og trener styrke, men jeg merker at jeg kvier meg for mageøvelser. må jeg det? i tillegg kommer holdet ekstremt mye fortere enn før når jeg løper, og jeg tør ikke presse meg like mye.

Jeg har samme problemet nå, og syns det strekker/stikker i magen når jeg trener... Usikker på om jeg bare skal overse det. Men har veldig lyst til å begynne å svømme nå. Fikk bekkenløsning veldig tidlig sist, og det gjorde at jeg ble i forferdelig dårlig form etterhvert. Men svømming kan jo være lettere å fortsette med lenge :)

Jeg har hørt at en ikke bør trene mer enn 7timer i uka, ikke veldig tungt å ikke med skyhøy puls! Jeg trener normalt men holder meg unna de tunge mageøvelsene ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg pleier å gå en lang tur hver dag på ca 1 time med noen motbakker og jeg trener gravidyoga hver kveld. Veldig godt og alle jeg kjenner som fått barn sier man bør trene underveis fordi fødsel er ikke behagelig. Søster fikk barn på tirs og det var 66 timer med rier og endte i snitt.. Greit å være i form til det :) ellers så ser jeg fødeavdelingen på FEM, bra trening det og ;) hehe når er jeg emo og griner til ALT!

Jeg trener ikke til vanlig, men meldte meg inn på et senter her da det var tilbud i sommer. Noen dager senere begynte jeg å blø, og pga det tørr jeg ikke å trene noe. Håper å begynne når jeg vet at alt er greit :)

Jeg blir så svimmel at det ikke er vits å prøve engang. Gleder meg til å kunne starte med skikkelig trening etter fødsel ;)

Jeg har fått veiledning av pt nå, og gått hos han i det siste halvannet året.

Du kan fint trene planken, men andre mageøvelser bør man holde seg borte fra.

Ellers så er styreøvelser med rygg og overkropp bra. Man bør ta 12-15 repetisjoner og ikke bli så sliten at man får høy puls(jeg trente høy intensitet med 3-5 rep før).. Det er litt kjedelig å trene nå syns jeg, da jeg liker å ta me helt ut, men sånn er det :)

Hiptrust, markløft og knebøy med vekt bør man holde seg borte fra.

Ellers så er et tips at man kan bli svimmel om man ikke har fått i seg nok væske før man trener, samme dagen ;)

Det går helt fint å trene planken, man kan bytte over til moderat når magen begynner å bli tung.

Jeg trener, men er litt mer forsiktig enn tidligere :p Prøver ikke å bli for varm for det er ikke bra, spesielt ikke i 1. trimester. Drikker masse vann underveis :)

Over alt leser jeg at man kan fortsette å trene det man gjorde før graviditeten, bare at man ikke skal ta for hardt i, løfte så tungt og bli for varm. Og at man skal holde seg unna styrkeøvelser som legger press på bekkenet, som dype knebøy, benpress og markløft. Og unngå å ligge på ryggen etterhvert.

Det er supert å holde seg i form under svangerskapet, men det er nok ikke tiden på å tenke på definerte muskler og personlige rekorder :)

Jeg prøver å trene akkurat som jeg gjorde før jeg ble gravid. 4-5x i uka... merker noen ganger at det strekker/stikker litt i magen men da bare forandrer jeg litt på øvelsene :) søsteren min er 9 mnd på vei, hun har trent 4-5 ganger hele veien med pt og det har hjulpet henne mye, så jeg skal prøve så godt jeg kan å være flink til å trene så mye jeg orker :)

Back
Topp