Noen som trener her?

Frk86

Flørter med forumet
Er det noen som trener? Har du begynt etter du ble gravid eller fortsatt treningen som før du ble gravid?:smiley-bounce012

Hvilke øvelser gjør du?? Trenger litt ny "inspirasjon" på treningsfronten!:smiley-bounce012

Ingen annen trening enn at jeg går tur hver dag. :p

Minimalt... Styrketrening annenhver mandag. Prøver å gå litt tur og tar en knipeøvelse nå og da...

Jeg trener styrke 3 dager i uken. Har pt som er videreutdannet innenfor graviditet og fødsel :).

Har 15 minutters oppvarming på elipse maskin.
Trener squats (hun er russisk og alt går på engelsk, nå husker jeg ikke hva det heter på norsk :P), overhead squats med strikk og squats med håndvekter. Deadlift med strikk. Bruker kabelmaskin til triceps og biceps. Og tar dips og chins, med mye hjelpevekt.
Bruker ikke tunge vekter og jeg kobler ikke inn magen på noen av øvelsene. Prøver også å holde pulsen under 140-150.

Veldig glad for at jeg har hatt pt :) Mye å ta hensyn til og jeg har fått ett skreddersydd program til meg selv :) Anbefales! (Og bor du i Bergen holder hun her til på Elixia Kokstad) :D

• Liker
Reactions: e86
Jeg trener styrke 3 dager i uken. Har pt som er videreutdannet innenfor graviditet og fødsel :).

Har 15 minutters oppvarming på elipse maskin.
Trener squats (hun er russisk og alt går på engelsk, nå husker jeg ikke hva det heter på norsk :p), overhead squats med strikk og squats med håndvekter. Deadlift med strikk. Bruker kabelmaskin til triceps og biceps. Og tar dips og chins, med mye hjelpevekt.
Bruker ikke tunge vekter og jeg kobler ikke inn magen på noen av øvelsene. Prøver også å holde pulsen under 140-150.

Veldig glad for at jeg har hatt pt :) Mye å ta hensyn til og jeg har fått ett skreddersydd program til meg selv :) Anbefales! (Og bor du i Bergen holder hun her til på Elixia Kokstad) :D

Elipsemaskinen tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på nå som jeg ikke synes det er behagelig lenger å løpe på tredemøllen! :)

Bor nok ikke i nærheten av bergen, er nok langt nord i landet, men fikk jo litt inspo her så skal se om jeg ikke får prøvd meg på noen squats!:D Takk for tips:smug:

Har trent gør jeg ble gravid!
Trener alt fra 3-5 ganger i uka;) styrke minimum 2 ganger og kondis 2 ganger i uka ca, for tiden sykkel (får vondt av å løpe) så er en del på spinning :p når jeg trener styrke er jeg ofte på tabata timer evnt. Kettlebells... Ellers blir d en del Knebøy, utfall, ett bens markløft, rompe øvelser og balance trening:D planke, push-ups, ryggøvelser og trener over kropp med "flys" og litt sånn forskjellig :) bruker mest løs vekter, hater stang:wtf:

Elipsemaskinen tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på nå som jeg ikke synes det er behagelig lenger å løpe på tredemøllen! :)

Bor nok ikke i nærheten av bergen, er nok langt nord i landet, men fikk jo litt inspo her så skal se om jeg ikke får prøvd meg på noen squats!:D Takk for tips:smug:

Pga bekkenet har jeg fått beskjed om å ikke gjøre gående utfall eller bulgarske utfall ;) Det er vist ikke såå bra for oss gravide ;)

Trente før jeg ble gravid. Hadde en pause da jeg spydde hele tiden. Startet igjen og fikk bekkenløsning. Nå er det bare trening i vann og yoga. Kjempe slit men når man så vidt klarer å gå må det bare bli sånn. .. :(

Er det bare "tull" at hest er farlig når man er gravid? :)
Ingen hestejente, men veldig flott å se på dressur ridning :)

Både og, det kommer an på hvor mye kunnskap man har. Som gravid setter jeg meg ikke på ukjente hester, hester som ikke har hatt rytter på ryggen før, unge hester som kan være mer uberegnlige osv. Jeg holder meg stort sett til min egen hest egnetlig, og han har jeg hatt i ti år. Jeg har slutta å ri sprang nå ;) Jeg vil jo si at det kan være farlig om man begynner med unge dyr eller dyr som trenger rehabilitering, så det holder jeg meg unna. Jeg føler meg tryggere på hesteryggen enn på veien med bil for eksempel. På hesteryggen er det meg og hesten, på veien er det meg og evt en beruset sjåfør som kjører rett i bilen min. Litt satt på spissen, men det skjer jo faktisk. Folk blir så rare når jeg sammenligner antall kjøretimer og antall ridetimer. Siden jeg var 14 har jeg hatt ridetimer jevnlig for velutdannet instruktør, mye høyere utdannet enn det du bli i Norge. altså ti år. Jeg hadde kjøretimer et halvt års tid :p

Om man tar sine forhåndsregler og ser sine egne begrensninger syns jeg ikek det er mer risikabelt å sette seg på en hest enn å gå ned en trapp iført glatte ullsokker egentlig :D

Både og, det kommer an på hvor mye kunnskap man har. Som gravid setter jeg meg ikke på ukjente hester, hester som ikke har hatt rytter på ryggen før, unge hester som kan være mer uberegnlige osv. Jeg holder meg stort sett til min egen hest egnetlig, og han har jeg hatt i ti år. Jeg har slutta å ri sprang nå ;) Jeg vil jo si at det kan være farlig om man begynner med unge dyr eller dyr som trenger rehabilitering, så det holder jeg meg unna. Jeg føler meg tryggere på hesteryggen enn på veien med bil for eksempel. På hesteryggen er det meg og hesten, på veien er det meg og evt en beruset sjåfør som kjører rett i bilen min. Litt satt på spissen, men det skjer jo faktisk. Folk blir så rare når jeg sammenligner antall kjøretimer og antall ridetimer. Siden jeg var 14 har jeg hatt ridetimer jevnlig for velutdannet instruktør, mye høyere utdannet enn det du bli i Norge. altså ti år. Jeg hadde kjøretimer et halvt års tid :p

Om man tar sine forhåndsregler og ser sine egne begrensninger syns jeg ikek det er mer risikabelt å sette seg på en hest enn å gå ned en trapp iført glatte ullsokker egentlig :D

Hehe, jeg skjønner sammenligningene dine ;).
Man kjenner jo sin egen hund også bedre enn andres så det blir vel litt det samme tenker jeg ;). 10 år er jo også en stund :)

Jeg drev med ridning når jeg var "liten jente", men mistet helt styring på ponnien som hadde knappe 150cm i mankehøyde (?) siste dagen på kurset og siden har jeg vært livredd :P

Men de er praktfulle, og syns det er noe majestetisk over det å ri :)

Hehe, jeg skjønner sammenligningene dine ;).
Man kjenner jo sin egen hund også bedre enn andres så det blir vel litt det samme tenker jeg ;). 10 år er jo også en stund :)

Jeg drev med ridning når jeg var "liten jente", men mistet helt styring på ponnien som hadde knappe 150cm i mankehøyde (?) siste dagen på kurset og siden har jeg vært livredd :p

Men de er praktfulle, og syns det er noe majestetisk over det å ri :)

Synd du ble redd, og ikke fikk kontrollen tilbake og mestringsfølelsen. Det er en god følelse det :D Når man sitter på 500kg muskler som man kan styre med balanse, tanker og vekt kan man ha det veldig gøy :D

Har meldt meg på vanngymnastikk for gravide med en jordmor som kursleder, gleder meg til å se hvordan det er :)

Back
Topp