Noen som tar kalsiumtabletter ?

Mami15

Englemamma 14 <3, jentemamma15 <3
Oktoberskattene 2015
Og evt hvilken tar dere? Har egentlig spist mye calsiumrikt kost, men tror nok jeg burde begynne på tilskudd.. Men finnes jo et hav av ulike tabletter!

Bruker Nycoplus calsium med D-vitamin, for det er tabletter (hater tyggetabletter). Har brukt de hele svangerskapet.

Hvorfor tror du at du må ta tilskudd? Har legen din sagt det? Dersom du spiser kalsiumrik kost, så er det vel ikke nødvendig? Nå lurer jeg fælt! :P

http://www.melk.no/melk-hele-livet/gravide-ammende/

Står her at D-vitaminer må til for å hjelpe kroppen å ta opp og nytte seg av kalsium, og at det er tilsatt D-vitamin i mange produkter, men at det også anbefales å ta tran dersom man ikke får i seg nok fisk. Står også hvor mye av f.eks. meieriprodukter en må spise for å oppnå de ønskede 900mg. Om man er laktoseintolerant eller ikke liker meieriprodukter er det jo selvsagt en annen sak! :)

Spiser du kalsiumrik kost i utgangspunktet, og får i deg vitamin D, så er det vel bare bortkastede penger å kjøpe kalsiumtilskudd i tillegg? Går jo bare rett ut i urinen, mener jeg?

Jeg aner ikke hvorfor, men jeg fikk beskjed av legen i uke 12 om å begynne med kalsium og fortsette ut svangerskapet. Jeg ligger lavt på d-vitamin, enda jeg tar tilskudd for det hver dag. Og nå under svangerskapet klarer jeg ikke tanken på fisk engang :/

Jeg aner ikke hvorfor, men jeg fikk beskjed av legen i uke 12 om å begynne med kalsium og fortsette ut svangerskapet. Jeg ligger lavt på d-vitamin, enda jeg tar tilskudd for det hver dag. Og nå under svangerskapet klarer jeg ikke tanken på fisk engang :/

Huff! Da håper jeg du finner et bra tilskudd! <3 legen har kanskje noen tips? Eller kanskje apoteket?

Back
Topp