Noen som syns det ikke gjorde spes vondt??

nitalita

Gift med forumet
Bare lurer.....jeg syns ikke riene eller selve fødselen var vondt, men litt ubehagelig innimellom......

Er det ingen andre her inne som hadde det sånn?

Det var vondt innemellom, men hadde forventet at det skulle være verre

Hehe, jeg har glemt smertene. Så synes ikke fødselen var noe ille (men så fikk jeg spidural under pressriene da, hehe). Riene er fullt levelige, så er ikke meg imot å ha en slik fødsel en gang til [:D]

Så heldige dere er....!!!! [:(] men smertene blir jo egentlig ganske fort glemt,da.
Vannet gikk hos meg sånn helt plutselig 2230 på kvelden, riene begynte så smått 1 time senere, da vi var nesten framme på sykehuset. Da de skulle måle aktiviteten, begynte riene for fullt, og med bare 1 cm åpning! Kroppen fikk ikke tid til å forberede seg, og riene kom med et par minutters mellomrom, og som oftest doble rier.. Slik gikk det hele veien til Vetle var ute, 0652 om morgenen. Så det gikk jo ganske fort, det var intenst, men det er nesten glemt nå.. [:)]

Jeg synes ikke selve fødselen var så vond som jeg hadde forestilt meg..... klart at jeg kjente det, men det å presse var nesten litt godt for da fikk jeg gjort noe selv....
Gikk 4 uker med maserier og sterke menssmerter og det var MYE verre!!!!!!! Selve fødselen var over på under 2timer!!!!

ORIGINAL: *Maria*

Hehe... Fint å se at det er noen som spør om dette også[:D] Moren min mener det var verre å ta mandlene.... Hehe, men det er kanskje noe hun sier for å berolige meg?

Hvis din mor sier det, er hun sikkert som meg da[:)]Jeg tok ene visdomstanna 3 mndr etter fødselen, og det var et helvete uten like!!

Oj.. he he vi er tydeligvis forskjellige!!

Jeg grøsser bare jeg tenker på når jeg presser under fødselen, og kjenner meg ikke akkurat igjen i "ubehagelig"- ordet!![&:]
Hadde ikke noe bedøvelse da, og jeg har rimelig høy smerteterskel, men DET VAR JÆVLIG VONDT!!! he he

Nei, det var faktisk ikke så ille som jeg hadde trodd...
Hadde forberedt meg på det verste...
Men alt gikk veldig fort... Så det var en veldig intens følelse, veene var ganske så smertefulle... Men pressriene som varte i godt over 1 time, var bare "deilige" i forhold.... Hadde ikke noe smertestillende, og måtte heller ikke sy. 
Hehe, blir spennende å se om neste fødsel blir like bra. [:)]

Jo, syntes det var vondt, men hadde forestilt meg det mye verre... Men så skal det sies at jeg hadde en såkalt lett fødsel, også da... Ïngenting komplisert... Syntes det verste var den lange ventetiden fra veene start (fredag morra) til Karoline så verdens lys (mandag morra)..... Og hadde jeg ikke fått komme inn på sykehuset for å ligge i et badekar, hadde jeg vel ikke fått ho ut ennå.....

Jeg og hadde en veldig lett fødsel....ble satt på drypp på termin og 2 1/2 time senere var Linea ute, brukte kun lystgass[:)].............Så jeg er nok litt spent på hvordan en senere fødsel vil utarte seg........[8|]

Jeg synes faktisk ikke at det er SÅÅÅ ille å føde jeg heller... syns det er vondt ja, men helt overkommelig!
men så har jeg egentlig ikke uttalsrett heller da, har visst vert så "heldig" å få utdelt en veldig høy smerteterskel... ikke like kult alltid, har for exempel gått på kino med brudd i benet...trodde den bare var litt forstuet! gjør jo bare ting vondt verre ved å trå på da...[:)]

ORIGINAL: Nica

Nei, det var faktisk ikke så ille som jeg hadde trodd...
Hadde forberedt meg på det verste...
Men alt gikk veldig fort... Så det var en veldig intens følelse, veene var ganske så smertefulle... Men pressriene som varte i godt over 1 time, var bare "deilige" i forhold.... Hadde ikke noe smertestillende, og måtte heller ikke sy. 
Hehe, blir spennende å se om neste fødsel blir like bra. [:)]

Signerer denne. Jeg hadde og forberedt meg på det værste. Jeg begynte med kynnere, som etterhvert gikk over til rier. Da vi kom til kontroll på sykehuset var eg 100% sikker på at det fortsatt bare va kynnere og at eg ville bli sendt hjem, trodde jo at rier va mye værre!! Men jeg ankom da med 7 cm åpning...

ORIGINAL: nitalita

Bare lurer.....jeg syns ikke riene eller selve fødselen var vondt, men litt ubehagelig innimellom......

He,he...Kunne tatt en fødsel igjen nå jeg! Er verre med de 9mnd'ene  før fødselen...[8|]

ORIGINAL: Star83

ORIGINAL: nitalita

He,he...Kunne tatt en fødsel igjen nå jeg! Er verre med de 9mnd'ene  før fødselen...[8|]

Enig!
Synes syinga etterpå var værst, jeg - og masinga til barnepleier'ne om amminga[8|]

Ei jeg kjenner har fem barn, og hun syns at å føde var "bare litt verre en å drite".. Får håpe jeg får en sånn fødsel [:)] 

tusen takk for at vi nå får høre litt om disse opplevelsene også ;-) Jeg tar ting som de kommer og tenker foreløpig veldig lite på fødselen.. men jeg tror nok noen av de fødsels historiene her inne kunne skremt vatnet av noen :-)

Grudde meg mer til barseltiden enn selve fødselen, og det står jeg fortsattfast ved![:D] Ikke godt å føde, men det er i allefall ikke noe som varer i ukesvis![;)]

Jeg må si jeg hadde det rimelig greit med førstemann, og håper på å få en like grei fødsel denne gangen [:)] vannet gikk klokka 3 på natten og ungen var ute 10 på 2 dagen etter, så det tok 11 timer, og jeg hadde pressrier i ca 20 min...
selvsagt var det jo ikka akkurat behagelig, men hvem hadde trodd det skulle være det da...Jeg trodde at det skulle være mye verre må jeg si.. Blei ikke skremt i det hele tatt, gleder meg til å få ut neste[;)]
Spennende å se barnet for første gang...
Jeg hadde kun lystgass og hadde en stående fødsel, noe jeg synes var utrolig bra fordi da slipper du å presse så masse fordi man får god hjelp av gravitasjonskraften...(sto med en prekestol, og hver gang jeg skulle presse så tok jeg opp bena og presset på...funket utrolig bra)
ellers sto jeg å hørte på radioen og danset, for jo mere jeg rørte på magen jo mindre kjennte jeg til riene..så jeg rocket meg mellom åpningsfasen[:D]'

Lykket til jenter

Første fødsel: Mest vondt å presse. Men forholdsvis fort gjort. Helt greit.

Andre fødsel: Svake og sjeldne rier, men likevel kjemperask framgang! Godt og tungt, men ikke vondt, å presse. En drømmefødsel!

Aller værst med det hele (begge gangene) var å tisse de første dagene etter fødselen.. Det var det eneste jeg grudde meg til da jeg gikk gravid andre gang..

åå..det er så deilig å høre på alle dere som har hatt en posetiv fødsels opplevelse.. Det er veldig beroligende og gir meg håp om at jeg kan være like heldig[:D]

Back
Topp