Noen som studerer/ har studert fransk?

Lilletrille

Gift med forumet
Gjerne ved et universitet eller høgskole i Norge..
Hvordan er det? Lyst til å fortelle litt? Hvordan er nivået? Vanskeli`g? hvis noen har litt ekstra tid, kan dere gjerne sende meg en PM feks[:D]
Vurderer å bytte hovedfag på lektorprogrammet på UIO.... Har historie, men lurer på om fransk kanskje er mere for meg...
Kan litt fra før av, men er ikke så god på skriftlig som på muntlig.¨...

Jeg tok fransk grunnfag etter å ha kun hatt fransk på vgs. Jeg hadde aldri vært i Frankrike eller noe annet fransktalende land....[;)]

Det ble et veldig høyt nivå for meg... lese historie, litterturhistorie, analysere diktsamlinger, fonetikk... alt på fransk. Så jeg tok et halvt år pause, dro til La France og fikk praktisert litt. Og da gikk det litt bedre. Men jeg har ikke noen toppkarakterer nei...[8D]

Nivået på NTNU er hvertfall lagt opp slik at man bør snakke fransk mer eller mindre flytende før man begynner.

Okej[:)] Tusen takk for svar.

Hei!

Etter vgs hvor jeg hadde toppkarakter i fransk c-språk prøvde jeg meg på 1års kurs i fransk på NTNU. Kravet var c-språk.
Jeg sugde maksimalt...Holdt bare ut i 2 måneder før jeg skjønte at jeg ikke var så god i fransk som jeg trodde. Snakk om å få selvtillitten slått ned i bakken[;)]
Undervisningen foregikk kun på fransk, vi analyserte dikt og hvordan setningene var oppbygd i det franske språk...

Back
Topp