Noen som spiser salami?

Den lette jeg etter i hele forrige svangerskap, men fant den aldri!! Om noen vet hvor jeg kan få tak den, blir jeg veldig glad :)
Jeg har aldri sett den i butikken selv, tror det er grilstad som har den. Sikkert ikke en salami som selger veldig mye, de fleste kjøper vel ordentlig salami :)

Termin 15. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Selv om det går bra for mange å spise salami, så synes ikke jeg det er verdt risken. Det er noen få ting de fraråder gravide å spise og det er ikke uten grunn. Ingen kan vite om akkurat det stykke salami en setter til livs inneholder bakterien, da kan en faktisk miste barnet sitt. Det er litt salami jammen ikke verdt!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Poenget var ikke valgets kvale.. Enten spiser du medisiner eller salami. Noen har ikke noe valg en å ta medisiner og sånn er det bare. Poenget mitt var å sette dette med salami litt i perspektiv. Teknisk sett er det farligere å innta medisiner i løpet av et helt svangerskap, en om noen spiste noen skiver med salami... dette gikk ikke på hvem som måtte ta medisiner i løpet av svangerskapet fordi de ikke hadde noe valg ;)

ville heller spist salami enn en tablett med ibux eller paracet..

ville heller spist salami enn en tablett med ibux eller paracet..
Det kan jeg virkelig ikke skjønne. Ibuxen dropper selvsagt jeg og for det skal man ikke ta under svangerskapet. Men paracet i vanlige doser er helt ufarlig.... I motsetning til salami som er anbefalt å holde seg unna.

Det kan jeg virkelig ikke skjønne. Ibuxen dropper selvsagt jeg og for det skal man ikke ta under svangerskapet. Men paracet i vanlige doser er helt ufarlig.... I motsetning til salami som er anbefalt å holde seg unna.

I sist svangerskap fikk jeg betennelse i en rotfylt krone, var rundt uke 30, og dette skjedde på en lørdag! Måtte gå HELE søndagen og mandagen før jeg kom meg til tannlegen! Da ringte jeg føden, å de gav meg instruksjoner på hvor mange jeg kunne ta i løpet av et døgn, å så lenge man ikke overstiger det, så er det absolutt ikke farlig! Tror seriøst det hadde vært værre for babyen om jeg gikk å hadde sååå vondt så lenge!

forrige gang jeg gikk gravid fikk jeg infeksjon (virus) på brystveggen.. legene trodde jeg hadde blodpropp i lungene. Jeg tok ingenting smertestillende og legene ga meg heller ikke smertestillende. Da det endelig var over kunne jeg kjenne igjen hekseskuddet jeg hadde før jeg ble syk.. Jeg knasker bare ikke piller og sånt er det med det.. Jeg tror ikke piller er harmløse fordi om noen leger sier det. legemiddelindustrien er korrupt og man får ikke reell informasjon fra den kanten.. de har til og med droppet å produsere en kreftvaksine pga den ikke kan patenteres og da kan det bli konkurranse og de tjener mindre penger på å lage den..
holder meg unna utsatte mat-typer men stoler mer på kvalitetsikring i matindustrien enn den der dobbelt moralen til de som lager piller..

Back
Topp