Noen som spiser salami?

I min forrige graviditet var det ok å spise spekemat hvis man hadde hatt det nedfrøsset en stund, men nå er det endret.
Kun steiking som hjelper på den bakterien.... Ikke til å bli klok!

Grunnen til at jeg har så lyst på det nå er nok fordi man er frarådet å spise det :p

Godt tips som flere av dere kom med var jo ostesmørbrød, LURT! det skal jeg ha til kvelds :-)

Jeg spiste mye salami med småen :-) legen sa aldri noe om det, heller ingen andre :-) jeg ble hekta på knekkebrød med salami og spiste det nesten hver dag i et par mnd :-P gikk helt fint :-)

Salami spiser jeg aldri da jeg ikke liker det men prøver å holde meg unna spekemat når det ikke er anbefalt.

Blir vel som sist; få mannen til å kjøpe med til barsel. Har sykt lyst på det men spiser det ikke. Koster meg lite å avstå men hadde kostet mye om det gikk galt. Å sammenligne med medisiner som blir gjort her oppe blir for meg helt feil. Noen har ikke valg angående medisiner mens salami er det ingen som lider av å ikke spise.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Blir vel som sist; få mannen til å kjøpe med til barsel. Har sykt lyst på det men spiser det ikke. Koster meg lite å avstå men hadde kostet mye om det gikk galt. Å sammenligne med medisiner som blir gjort her oppe blir for meg helt feil. Noen har ikke valg angående medisiner mens salami er det ingen som lider av å ikke spise.

Har allerede lagt inn bestilling: når ungen er ute skal jeg ha loff med MYE salami!! :p

Jeg personlig savner roastbiff mer enn salami. Baguett med roastbiff, remulade og agurkmix, mmmmmmmm!!!

Jeg har spist salami. Trodde egentlig at det var varmebehandla jeg... Men akkurat salami klarer jeg fint å holde meg unna heldigvis. Spekeskinke derimot er verre... Jeg hadde kjøpt flere pakker med spekeskinke før jeg ble gravid, og de ligger fortsatt i kjøleskapet så jeg ser de hver eneste dag! Ikke lett å la de bli der, men har funnet ut at jeg uansett ikke klarer å nyte det når jeg vet at det KAN skade den lille på noen måte.

Men jula ja! Hvordan skal den bli?!? Rakfisk og spekeskinke er jo noe av det beste med jula! Jaja, en jul uten får vel gå greit...

Poenget var ikke valgets kvale.. Enten spiser du medisiner eller salami. Noen har ikke noe valg en å ta medisiner og sånn er det bare. Poenget mitt var å sette dette med salami litt i perspektiv. Teknisk sett er det farligere å innta medisiner i løpet av et helt svangerskap, en om noen spiste noen skiver med salami... dette gikk ikke på hvem som måtte ta medisiner i løpet av svangerskapet fordi de ikke hadde noe valg ;)

Det finnes salami som er varmebehandlet på fabrikken. Og det å spise norsk salami tror jeg ikke er farlig i det hele tatt.. for her er det så strenge regler på hygiene osv.. men ville ikke spist salami fra ferdigsmurt mat/hotell frokost fordi.. en vet jo aldri hvor lenge den har ligget der.. så ja.. selv har jeg ikke hatt det store behovet for salami så har ikke spist det heller. Men vet jeg spiste både salami og spekemat under forrige graviditet, selvsagt ikke i store mengder men likevel.. null stress joggedress! :P

Har en venninne som har jobbet som kvalitetskoordinator i Gilde. Budskapet hennes er helt klart; IKKE SPIS SPEKEMAT SOM IKKE ER VARMEBEHANDLET UNDER GRAVIDITETEN.

Så det finnes også spekemat som ER varmebehandlet?? :)
Det finnes en salami som er kokt, husker ikke merket, men det står kokt salami på pakken. Den kan man spise. Men ellers skal man ikke spise spekemat, spekemat er i utgangspunktet ikke varmebehandlet fra produsent.

Venter et lite gull i februar 2014!

Det finnes en salami som er kokt, husker ikke merket, men det står kokt salami på pakken. Den kan man spise. Men ellers skal man ikke spise spekemat, spekemat er i utgangspunktet ikke varmebehandlet fra produsent.

Venter et lite gull i februar 2014!

Den lette jeg etter i hele forrige svangerskap, men fant den aldri!! Om noen vet hvor jeg kan få tak den, blir jeg veldig glad :)

Nei. Den sjansen tok jeg ikke i de forrige svangerskapene og holder meg til det denne gangen også :)

Har utrolig lyst på salami, men er likevel veldig lett å holde seg unna det når jeg vet risikoen ved å spise det :)

Har en venninne som har jobbet som kvalitetskoordinator i Gilde. Budskapet hennes er helt klart; IKKE SPIS SPEKEMAT SOM IKKE ER VARMEBEHANDLET UNDER GRAVIDITETEN.

Hører på henne jeg ;-)

Back
Topp