Noen som snuser?

Jeg har snust i mange år, men sluttet i god tid før vi begynte å prøve å bli gravide. Ville gjerne være ferdig med det suget før jeg ble gravid. Begynte å trappe ned med miniporsjon, og byttet deretter gradvis ut alle snus med Onico (nikotinfri snus).Det er ikke det samme som the real thing selvfølgelig, men kan anbefales for dere som ikke klarer å slutte. Jeg synes hvertfall det hjalp å ha noe som svei litt under leppa selv om det ikke inneholdt nikotin.

Snus er minst like skadelig for fosteret som røyk.

Ikke for å være frekk eller noe, men de som ikke klarer å slutte å røyke eller snuse trenger faktisk ikke å bli enda mer trykket ned av dere med meninger om at man ikke skjønner hvordan man kan snuse eller røyke i et svanger skap. Vi VET at det kan skade barnet og trenger ikke høre om det. Dere har tydelig aldri vært avhengig av noe og kan ikke sette dere inn i våres situasjon. Si heller at vi har vært flinke som har slutta/trappa ned istedenfor...

Å kjefte på noen som sliter pga avhengighet til nikotin syns jeg bare er feigt..
Det er veldig tungt!! Spesielt når man er gravid og vil sitt barn det beste.. Så går man rundt med dårlig samvittighet fordi man vet det ikke er bra for barnet i magen, men man er så sterkt psykisk/fysisk avhengig av noe så lett tilgjengelig som nikotin! Disse stakkars folka trenger ikke noen som sparker dem mens de ligger nede!

Jeg syns alle som klarer å trappe ned er kjempeflinke og fortjener klapp på skuldra! bare ett mindre trekk røyk, eller en pose mindre snsus for dagen hjelper babyen deres! STÅ PÅ!

ORIGINAL: smørblomsten

Ikke for å være frekk eller noe, men de som ikke klarer å slutte å røyke eller snuse trenger faktisk ikke å bli enda mer trykket ned av dere med meninger om at man ikke skjønner hvordan man kan snuse eller røyke i et svanger skap. Vi VET at det kan skade barnet og trenger ikke høre om det. Dere har tydelig aldri vært avhengig av noe og kan ikke sette dere inn i våres situasjon. Si heller at vi har vært flinke som har slutta/trappa ned istedenfor...

veldig enig med deg !

ORIGINAL: Gravid_igjen

nei fysj,snus er ekkelt saa det bruker jeg ikke. har provd,men ugg det er pyton. he he...

Hehe, smaken er som baken [:D]

ja,den er delt... hehe  [;)][8D]

nei fysj,snus er ekkelt saa det bruker jeg ikke. har provd,men ugg det er pyton. he he...

Hehe, smaken er som baken [:D]

Hihi og godt er det [:D]
ja,den er delt... hehe  [;)][8D]

ORIGINAL: IkkjeBareMarita

Alle di gravide jeg kjenner røyker, så da tenker jeg jaja.. Men tanken slår deg jo av og til at faen tenk om jeg skader babyen min..!!

Før i tiden både drakk og røyka jenter når de var gravide, det ligger litt i bakhodet mitt i hvert fall... Skjønner veldig godt at du tenker tanken at det kan skje noe, men det har lett for å gå bra da [:D]

Det er selvfølgelig bra og trappe ned, og som jeg sa, så har jeg aldri røkt eller snust så jeg vet ike hvor vanskelig det er å slutte. Men deres innlegg over her, vitner om en holdning om at det ikke er så farlig, for det har jo gått bra før. det kaller jeg feigt!

no svarere e bare på spm som du stilte her,
ja e snusa enda, gjorde det med snuppa mi oxo, det er ikke lett å slutte i det hele tatt,,,

Jeg VET at det kan være farlig å røyke når jeg er gravid,, Er jo ikke dum heller da.. Dette er noe jeg sliter med selv og blir rett og slett kjempe lei meg når du uttaler deg på den måten

ORIGINAL: koseflua

ORIGINAL: IkkjeBareMarita

Alle di gravide jeg kjenner røyker, så da tenker jeg jaja.. Men tanken slår deg jo av og til at faen tenk om jeg skader babyen min..!!

Før i tiden både drakk og røyka jenter når de var gravide, det ligger litt i bakhodet mitt i hvert fall... Skjønner veldig godt at du tenker tanken at det kan skje noe, men det har lett for å gå bra da [:D]

Det er selvfølgelig bra og trappe ned, og som jeg sa, så har jeg aldri røkt eller snust så jeg vet ike hvor vanskelig det er å slutte. Men deres innlegg over her, vitner om en holdning om at det ikke er så farlig, for det har jo gått bra før. det kaller jeg feigt!

Når jeg "fronter" den holdninga så er det pga at jeg føler at det blir litt vel mye hysteri rundt dette med at vi skal holde oss unna ting,mat eller tobakk når vi er gravide. Alle vet at det ikke er bra å røyke eller snuse når man er gravid, men det er tross alt bedre om man klarer å trappe ned på snusen eller røykinga, når man ikke klarer å slutte helt. Kall det gjerne feigt når jeg skriver at det har lett for å gå bra, men det har faktsik det!

ORIGINAL: molla*

no svarere e bare på spm som du stilte her,
ja e snusa enda, gjorde det med snuppa mi oxo, det er ikke lett å slutte i det hele tatt,,,

Ja det var jo det jeg lurte på [:)]

Back
Topp