Noen som snuser?

smørblomsten

Glad i forumet
Ble litt påvirket av tråden til Vugge ang røyking, så jeg lurer på om det er noen av augustmammane som snuser enda?
Får skikkelig lyst på snus etter at jeg har spist, men har klart å holde meg enda... Men samtidig tenker jeg at en liten mokka snus i ny og ne kan vel ikke skade? Den er jo ganske liten i forhold til den jeg snusa før jeg ble gravid...

Snuser ikke, men hadde nok holdt meg unna det på lik linje som med røyk...[;)]

Jeg har slutta å snuse.. Men hvis jeg hadde fått en bekreftelse på at snus er mindre farlig enn røyk, hadde jeg nok heller snusa isteden for....

ORIGINAL: IkkjeBareMarita

Jeg har slutta å snuse.. Men hvis jeg hadde fått en bekreftelse på at snus er mindre farlig enn røyk, hadde jeg nok heller snusa isteden for....

Jeg søkte på google etter at jeg ble gravid og da har dem finni ut at det kunne forårsake for tidlig fødsel og noen flere ting, men mener å huske at det var det som var det største bivirkningen av det....

Det er liksom litt lettere å slutte å røyke hvis jeg heller kan ta en snus av og til.. søker det opp på google jeg da

Det er visst like skadelig som røyk[:(] MÅ klare å slutte snart jeg altså..

Det er visst like skadelig som røyk[:(] MÅ klare å slutte snart jeg altså..

Men har du klart å trappe ned noe da?

Har aldri snuset, jeg...

Snusa før jeg ble gravid, men sluttet samme dag som jeg fikk positiv test. Har egentlig gått veldig bra, men kjenner det kan bli vanskelig å holde meg unna når den lille er ute og jeg er ferdig med amming [&:]

ORIGINAL: leeloo83

Snusa før jeg ble gravid, men sluttet samme dag som jeg fikk positiv test. Har egentlig gått veldig bra, men kjenner det kan bli vanskelig å holde meg unna når den lille er ute og jeg er ferdig med amming [&:]

Ja du sier noe der... Tror det kan bli veldig vanskelig å holde seg borte da [:)]

Jeg gikk over til snus da jeg slutta med røyk i sep 08, men tok min siste pose 3 januar i år : D Fikk vite av legen at snus er ikke stort bedre for fosteret enn røyk er, så da var det rimelig enkelt å slutte. Kjenner jo suget av og til fortsatt da, men slik er det jo, det må man nesten forvente !

Ja har trappet ned enormt mye.. Men er jo kjempe redd noe skal skje.. Alle di gravide jeg kjenner røyker, så da tenker jeg jaja.. Men tanken slår deg jo av og til at faen tenk om jeg skader babyen min..!!

Ja har trappet ned enormt mye.. Men er jo kjempe redd noe skal skje.. Alle di gravide jeg kjenner røyker, så da tenker jeg jaja.. Men tanken slår deg jo av og til at faen tenk om jeg skader babyen min..!!

Men da har du jo vært kjempe flink [:D] Tror nok at det er mange som ikke klarer å slutte helt og heller trapper ned mye... Før i tiden både drakk og røyka jenter når de var gravide, det ligger litt i bakhodet mitt i hvert fall... Skjønner veldig godt at du tenker tanken at det kan skje noe, men det har lett for å gå bra da [:D]

nei fysj,snus er ekkelt saa det bruker jeg ikke. har provd,men ugg det er pyton. he he...

ORIGINAL: KS89

Jeg gikk over til snus da jeg slutta med røyk i sep 08, men tok min siste pose 3 januar i år : D Fikk vite av legen at snus er ikke stort bedre for fosteret enn røyk er, så da var det rimelig enkelt å slutte. Kjenner jo suget av og til fortsatt da, men slik er det jo, det må man nesten forvente !

Så flink du har vært [:)] Ja tror nok det suget kommer til å være der en stund.... [;)]

ORIGINAL: Gravid_igjen

nei fysj,snus er ekkelt saa det bruker jeg ikke. har provd,men ugg det er pyton. he he...

Hehe, smaken er som baken [:D]

Nå blir sikkert mange sure på meg, men jeg blir så sint når jeg ser gravide som snuser eller røyker. Tenk at de har et helt nydelig og uskyldig lite barn i magen, som ikke har noen mulighet til å påvirke sin egen helsetilstand enda.

At mor eller far da velger å røyke/snuse og utsette sitt eget barn for ubehag og negative konsekvenser i forhold til dette er for meg ufattelig. Når man velger å få barn, må man belage seg på å gjøre mange offer i årene som kommer, heretter er det en annens person behov som skal komme først.

Om man ikke da klarer å kutte røyken/snusen i de mnd man er gravid/ammer, kanskje man burde la være å bli gravid?

Jeg mener ikke at dere som røyker/snuser er dårlige personer men jeg oppfatter det som smålig å ikke kutte røyken når dere får verdens fineste gave for det! Det skal sies at jeg aldri har røyket og snuset, bare prøvd, så jeg vet faktisk ikke hvor vanskelig det er å slutte, men jeg blir så sint!!

det er alt for enkelt å tenke at i gamledager både drakk og røyka de, og det gikk bra for det. Vi er mer opplyste i dag, og vet at selv bare èn røyk, èn drink eller èn snus påvirker barnet i negativ retning. Selv om det "går bra" og barnet kan komme fra det uten store plager, så er det også skadelig!! Det går i de fleste tilfeller bra å kjøre uten bilbelte også, for i de fleste tilfellene kolliderer man ikke, men har noen av dere møtt et alvorlig skadd trafikkoffer? det har jeg, og dere aner ikke hvor UTROLIG stor skade litt ubetenksomhet, "skal bare"-mentalitet, bare-en-kort-kjøretur kan gjøre. Kan du tilgi deg selv for å bevisst ha påført barnet ditt ubehag?

Ta grep - før det er forsent!

Sniker litt her:

Vil heller gi dere en klapp på skuldra for alt dere som røyker/snuser greier å trappe ned!!!
ALT som dere trapper ned, er MYE bedre enn ingenting :) Dere er kjempeflink, stå på! [:D][:D]

Selv greide jeg heldigvis å slutte å røyke når vi bestemte oss for å prøve på nytt,men jeg var heller aldri avhengig av røyken. Kunne gå flere dager mellom hver gang jeg røkte, så jeg tror jeg hadde det fryktelig lett[;)]

Slutta å snus ganske fort etter positiv test [;)] men friste vældi enkelte gang å ta sæ ein ja [:)] men veit om æ jr d så e æ så svak at æ starte igjenn [&:] å d ska vi itj ha nå av :P

Back
Topp