Noen som snuser/røyker her?

Anelim

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Åååå.. Jeg kjenner at det kommer til å bli utrolig tungt å slutte med snus :eek:
Noen som har noen tips? :)
 
Jeg hadde det sånn forrige gang. Drakk masse vann hver gang jeg fikk lyst på en snus, også hadde jeg i en periode mye pastiller, tyggegummi og annen snacks liggende. Hjalp en del :)
 
Har ikke hatt noen problem med å slutte når jeg har vært gravid :)
 
Jeg hadde det sånn forrige gang. Drakk masse vann hver gang jeg fikk lyst på en snus, også hadde jeg i en periode mye pastiller, tyggegummi og annen snacks liggende. Hjalp en del :)

Forrige gang slutta jeg på dagen, byttet snus ut med snacks! Gikk opp godt over 20kg :p Men suget var det gjennom hele svangerskapet og perioden jeg amma :eek:
 
Niks :)

Men ville sluttet samme dag som jeg fant ut av graviditet, akkurat som alkohol også droppes med én gang.

Lykke til :)
 
Det finnes jo en snus uten nikotin og tobakk som heter Onico. Regner med at den er trygg (uten å vite 100%) å snuse på når du er gravid :)
 
Jeg har ikke tatt en snus etter jeg mistenkte at jeg var gravid :p men holder på å klikkkkke!:p smart! Onics hadde jeg ikke tenkt på :D
 
Forrige gang slutta jeg på dagen, byttet snus ut med snacks! Gikk opp godt over 20kg :p Men suget var det gjennom hele svangerskapet og perioden jeg amma :eek:
Jeg smugsnusa litt innimellom da jeg ammet, men bare da jeg visste at det var flere timer til jeg skulle amme igjen.
 
Jeg smugsnusa litt innimellom da jeg ammet, men bare da jeg visste at det var flere timer til jeg skulle amme igjen.

Haha! Jeg begynte å snuse da jeg drakk vin ;p begynte for fullt igjen dagen jeg slutta å amme ;p gurimalla.. Ble sååå dårlig i begynnelsen, men fortsatte allikevel ;p
 
Har begynt å røyke igjen i sommer etter å ha vært røykfri i 2 år! Er så sinnsykt teit! Så bra jeg ble gravid nå så jeg fikk slutta før det eskalerte helt! Har ikke tenkt på røyken etter jeg fikk 2 streker :D
 
Så flink du er som slutter:) jeg har sett nyfødte med snusabstinenser og de ungene har det ikke bra. De har enormt mye uro i kroppen, klarer ikke å sove, søvnapnoe, "vill/redd" i blikket, hakkete pust og blek hud. De blir faktisk skikkelig dårlige og kan være innlagt på sykehus i mange uker. Hvis dere har det i bakhodet så blir det kanskje enklere å holde seg unna?:)
 
Om folk fortsetter å snuse og røyke under svangerskap, så kan andre like gjerne tilby deres fremtidige baby en snus eller røyk. Se hva som skjer med et lite barn som utsettes for det. I verste fall er det dødelig. Akkurat nå er embryoet på str med et knappenålshode, og veldig sårbart.
 
Så flink du er som slutter:) jeg har sett nyfødte med snusabstinenser og de ungene har det ikke bra. De har enormt mye uro i kroppen, klarer ikke å sove, søvnapnoe, "vill/redd" i blikket, hakkete pust og blek hud. De blir faktisk skikkelig dårlige og kan være innlagt på sykehus i mange uker. Hvis dere har det i bakhodet så blir det kanskje enklere å holde seg unna?:)

Wow! Har hørt dette om andre rusmidler. Men ikke snus! Takk :)
 
Om folk fortsetter å snuse og røyke under svangerskap, så kan andre like gjerne tilby deres fremtidige baby en snus eller røyk. Se hva som skjer med et lite barn som utsettes for det. I verste fall er det dødelig. Akkurat nå er embryoet på str med et knappenålshode, og veldig sårbart.

Ah, takk! Litt lettere å holde seg vekke fra tanken om man har disse råde i bakhodet ja :)
 
Gratulerer med graviditeten.:happy: Sniker fra mars :woot:

Det er ikke lett å slutte og røyke eller snuse. Jeg har gjort begge deler og brukt noen år. Heldigvis sluttet jeg for ca to år siden nå, så da slapp jeg "kniven på strupen" som et svangerskap på mange måter er i forhold til det å slutte.

Her er litt informasjon som kan være nyttig å lese. Jeg syns også du skal ta kontakt med jordmor og fortelle om problemet ditt hvis du synes det er veldig vanskelig å slutte. Kanskje kan hun ordne en ukentlig motivasjonsprat for deg? Det kan være lettere å få det til når du vet at du må komme til noen for å fortelle om den siste uken og snusslutt for eksempel. Ellers kan det jo hende hun har andre gode opplegg?!

https://helsenorge.no/gravid/royking-snus-og-graviditet


Jeg håper du klarer å finne din måte å slutte på, siden det er så skadelig for den lille spiren og for at du selv skal ha det godt i graviditeten.

Jeg greide å slutte sammen med min mann. Vi fant god motivasjon i at den andre holdt seg snusfri. Vi brukte slutte-appen og jeg godtok å gå litt opp i vekt fordi man kan få litt ekstra "cravings" og sultfølelse de første månedene. Vi trappet ikke ned, men sluttet tvert av. For oss var nedtrapping selvpinende, men dette er forskjellig fra person til person.

Ikke gi opp.

Ønsker deg masse lykke til.:Heartred
 
Last edited:
Jeg gikk turer (alt fra kl 5 om mårran til 12 om kvelden) og hadde omtrent konstant kjærlighet, drops eller tyggis i munnen når jeg stumpet røyken idet jeg ble gravid med første, da røyket jeg minst 20 om dagen i 10 år, og jeg holdt på å bli gaaal! Gråt og var forbanna osv stadig vekk, det var skikkelig tungt men det gikk over til slutt!:) bare prøv å tenk på bebisen når det kjennes for tungt, det pleier og få opp motivasjonen til hvorfor man holder seg unna :)
 
Wow! Har hørt dette om andre rusmidler. Men ikke snus! Takk :)

Ja, det stemmer:) Abstinensene er nesten helt like, forskjellen er at man ikke kan gi noe for å lindre disse abstinensene. Annet enn paracet og ikke-medikamentelle tiltak. :/
 
Røykesuget blir mindre for hver dag :) og min erfaring (slutta når eg blei gravid med alle 3) er at røyk stinker når du slutter og har luktesans x100 som gravid. Blir kvalm av røyk her :/ heldigvis :p
 
Back
Topp