Noen som sliter med?

PrøveLykken

Liker dette forumet
Er det noen her som sliter med krampe i leggene? Det er det værste jeg veit. Og i flere netter har jeg våknet opp, og nesten fått krampe.
I natt våknet jeg opp av at jeg hadde skikkelig krampe i høyre legg. Jeg klarte ikke gjøre noe og det endte med enorme smerter og jeg satt bare å hylte. Sambo våknet opp og skjønte ingenting. Jeg bare gråt og sa au, au, au.. Han skjønte tilslutt hva det var og prøvde å klemme/massere det bort. Det var hel forferdelig, men det slapp tilslutt taket. Jeg turte da ikke bevege meg i deg hele tatt, for det kjentes ut som det skulle starte igjen.
Idag klarer jeg nesten ikke gå på beinet, for leggen er så utrolig vond :( kjennes ut som krampene skal ta tak når som helst..
Noen andre som sliter med dette ?

Jeg kan melde meg inn her også...leggkramper er sååå vondt. Er ikke så ille enda, men våkner et par ganger i uken med kramper og noen kvelder. Husker sist at jeg nesten ikke fikk sove pga leggkramper. Kan være magnesiummangel sies det....

Sniker litt.
Jaaaa. Hatt det for første gang natt til onsdag og igjen inatt. Helt grusom måte å våkne på. Inatt hjalp det å stå på tå på det beinet. Er bare høyre på meg. Hehe. Au au au!!!

Har ikke hatt sånne voldsomme kramper, men har små kramper i begge beina hele kvelden.
Synes det hjelper å spise banan i ettermiddagen og ta magnesium tabletter hver dag.

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app

Som å lese om meg selv! De to siste nettene har jeg hatt helt ekstreme kramper i bena. Trodde det var fordi jeg har gått i motbakke opp til hytta... Men når jeg leste det her nå kom jeg på at jeg har hatt et par venninner som har slitt med det samme! Ut og kjøpe magnesium i morgen!!! Det hjelper!

Fysioterapauten sa til meg at viss eg gjekk i dusjen å spulte over med kaldt vann opp og ned skulle da bli bedre, for å slappe musklane av!

Jeg og det er så ille vondt! Våkner av det på natta :/

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

hadde ikke i det hele tatt sist. men nå har jeg det omtrent hver morgen :/

Kramper kan komme av kalsiummangel har jeg hørt, så kanskje prøve med mer melk eller noe annet som inneholder kalsium?

Forskning viser at det hjelper å tøye leggmusklene før en legger seg, 3x10 sekunder på hver fot. :):)

Jeg våkner gjerne med krampe i den ene leggen hveeeeer natt! Utrolig slitsomt, både for meg og samboer, for han må opp å massere beinet :D

Kramper her og, men ikke så ille som du.. :/. Hjelper å trekke foten oppover, tøye bakleggen for meg.. Men au au ja :(

Back
Topp