noen som sliter med sjefen?

Tinamor 86

Glad i forumet
bare lurer på om det er noen som føler seg trokket på av sjefen sin?
min sjef har nemlig sagt til meg at min stilling faller bort når jeg går ut i permisjon.
jeg mister ikke jobben, men får en ny arbeidsplass. jeg har kontakt med handel og kontor, der jeg er organisert.
de sier han ikke har lov til dette, men han gjør akkurat som han vil. jeg vet han aldri har likt meg, men dette tar kaka.
føler meg ikke særlig velkommen, og tenker dette hadde aldri skjedd om jeg ikke var gravid. prøver å tenke positivt, men dette har gått veldig inn på meg.
om det er noen som opplever eller har oppleve dette, håper jeg å høre deres historie.

jeg jobber i kommunen, så jeg er veldig heldig, men tror ikke det er så uvnalig å ha det slik som deg. Trøst deg med at det er han som mister flott arbeidskraft når du sier opp!!

ORIGINAL: balette

Jeg sliter med sjefe min... Begynte i ny jobb i oktober i fjor, og er nå gravid da... Sjefen ble ikke glad da jeg fortalte det, og så er han veldig sur fordi jeg har vært en del borte i forbindelse med ultralyd og blødninger, pluss at jeg nå er sykemeldt 50% grunnet bekkenløsning. Vi er tre stykker som jobber på kontoret, og ca 25 stykker i produksjonen. Jeg har ansvar for personalsaker som f.eks lønn, og regnskapet. Føler veldig på det at jeg kan komme til å bli sagt opp når prøvetiden er over (den er over i mai), sel om jeg vet at jeg gjør en veldig god jobb. Selv om jeg nå jobber bare halve dager så får jeg gjort alt det jeg skal! Men synes sjefen hakker veldig på meg, kun det negative som blir dratt fram, og aldri det positive. Så jeg er nok spent på om jeg får fortsette i jobben, selv om jeg vet at han ikke har lov til å si meg opp så kan han godt finne på det likevel.

Sjefen din har ikke lov å si deg opp så lenge du er gravid uansett om det er prøvdetid eller ikke.. Oppsigelse skal være saklig begrunnet, og hvis han mener at han kan si deg opp pga sykefravær eller gravidititet, så tar han feil. Når du i tillegg får gjort alt du skal, så kan han ikke begrunne det med at du ikke gjør jobben din heller.

Når det gjelder det første innlegget, så kan de fjerne en stilling, men de plikter å gi deg tilsvarende stilling når du  kommer tilbake fra permisjon.
En omorganisering er fullt lovlig, men de har ikke lov å si deg opp mens du går gravid eller er i permisjon.
Hva du selv gjør derimot er helt likegyldig. Om du velger å si opp midt i permisjonen, vil du ikke miste dine rettigheter.

takk for svar. r ikke bare jeg som har en idiot til sjef skjønner jeg.
jeg anbefaller alle til å organisere seg, da får dere hjelp.
det koster ikke så mye i mnd, jeg betaler 325, og da får jeg inboforsikring å sånn.
jeg har tenk til å stå på til han gir seg, får heller se hva han gjør. allerede nå har han utlyst stillingen min, og det kommer ingen baby før til sommeren.
er 50% sykmeldt pga bekkenløsning, sikkert derfor han gjør det.
lov er det iallefall ikke.
lykke til balette, han kan iallefall ikke gi deg sparken fordi du er gravid.
er ikke din feil at det er du av deg og kjæresten din som må gå gravid, det kan du ikke straffes for

hei, forstår deg kjempe godt at dette ikke er noe kjekt.
når du gleder deg til å bli mamma og har en sjef som ikke kan glede seg på dine veine så er det ganske dumt!
jeg for står arbeidsgivere som egentlig er avhengig av sine ansatte og blir di syke eller går ut i permisjon så må di hive inn en vikar eller utlyse stillingen, for at arbeidet skal gå rundt! :)
men det er syns at di kjører med å skvise  ut personer etter nedprioritere dem, da blir det for dumt, men du kan jo prøve å ta dte opp med han/hun eller å snakke med personalansvarlig eller tilittsvalgte! :) for er rettigheter en har og en skal ikke behandles dårlig selv om en er gravid!

og for dere andre så sliter me jobben, om det er grunnet graviditeten eller at dere ikk trives, blir dårlig behndlet, BIT TENNENE SAMMEN og gå ut i permisjon, så kan dere søke på nye jobber, slik at dere slipper å gå tilbake der dere ikke vil være, eller ikke føler seg ønsket!

jeg vet hvordan det er å være på en jobb der en blir behandlet som DRIT! og jeg fikk meg ny jobb og STOR TRIVES! :)

SÅ LYKKE TIL JENTER!

(litt lange denne) OBS!

Hei, trist å lese slikt. Jeg skrev under kontrakt på ny jobb i november, og ble gravid i desember. begynte i den nye jobben i februar, og fortalte sjefen min med engang at jeg var gravid! Hun ble litt stum i ca 3 sekunder, så smilte hun fra øre til øre og gratulerte meg så masse og ga meg en riktig god klem. Dette skal vi klare sa hun, og hun har absolutt lagt alt tilrette for meg! hun er en super dame! Jeg skjønner utfra det jeg har lest her at jeg er utrolig heldig!

jeg jobber en plass der det er over 250 ansatte..ca 100 på min avdeling(fabrikk) der er dem bare glade til.. sikkert fordi dem har så mange at det rekker godt uten meg der[:D]

Det burde ikke være slik i Norge,men det finnes vel mange slike sjefer omkring i Norge.

Jeg jobber på en veldig "karrierebevisst" sted så da jeg fortalte at jeg hadde giftet meg fikk jeg denne reaksjonen: Ja,det er vel greit å begynne tidlig om du skal nå meg igjen,haha[:-] (han har da vært gift 3 ganger eller noe) Så jeg lurer hva han sier når jeg er gravid! [8|] Her skal man kun jobbe og ikke ha noe privatliv!

uff....[:@] jeg blir helt skremt når noen av dere forteller om sjefene deres.
Fy farao, det er jo steinaldertenking. Å bli gravid er et mirakel og er en fantastisk lykkelig omstendighet.

Jeg har selv vært sjef med personalansvar for 45 ansatte og så klart det kan være en utfordring med mange i fødselspermisjon men allikevel...det skal jo IKKE gå utover vedkommende.

Nei, jeg er nok utrolig heldig med min sjef...mannlig i 60-åra "by the way".
Han ble nesten mer hysterisk glad enn mamma [:D] han er en fantastisk fyr.

I dag kom sjefen og lurte på når jeg skal ut i permisjon..  Puh, virka iallefall som at jeg får fortsette frem til da[:)]

Åh, så deilig da! [:)] En bekymring mindre..

ORIGINAL: Pijah

I dag kom sjefen og lurte på når jeg skal ut i permisjon..  Puh, virka iallefall som at jeg får fortsette frem til da[:)]

Åh, så deilig da! [:)] En bekymring mindre..

Puh, ja, men har ikke tort å fortalt at jeg blir sykemeldt 50% ut i april nå da, pga bekkenløsninga mi.... Jeg sa jo først at d bare var 14 dager da... HJelp...

De er forberedt på at du skal ut i permisjon om en stund, så da takler de noen uker med 50% også.. [:)]
Bra de er forberedt på å "miste" deg når du går ut ihvertfall, da føler man seg litt mer sikker. [:)]

Back
Topp