Noen som skal på flere UL etter OUL?

Linsa

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hei,

Lurer bare på hvor mange som skal på flere ultralyder etter OUL? Hvor vanlig er det?

Jeg har litt lyst å gå på en til, for synes det er lenge å vente så mange mnd uten å "se".. i tillegg vet jeg ikke helt sikkert kjønn enda. Men samboer mener vi ikke skal ta flere.. forskning anbefaler jo at man ikke går på UL mer enn nødvendig, siden vi ikke vet helt om det er skadelig.. Tenker da at det er dumt å gjøre det kun for å få bekreftet kjønn. Samtidig er det vanskelig å ikke vite, synes jeg da. Hva tenker dere om dette?

Vi er med på PreventADALL-studien, og får mest sannsynlig en ekstra UL i uke 30 pga det :) Ellers tror jeg ikke vi skal på en til.

Vi skal på ul I uke 28. Vekst kontroll pga daglige medisiner.

Stedet jeg går til (jordmor og OUL) har fast UL for å sjekke vekst i uke 28 (tror jeg det var). Morkaka mi ligger nesten nedtil åpningen også så ville uansett måttet sjekke den på nytt. Tror ikke det blir noe utenom det fra vår side hvertfall.

Skal på 3D i uke 28 :) kan være jeg trenger ekstra pga høyt blodtrykk men det vet jeg ikke enda!

Hei,

Lurer bare på hvor mange som skal på flere ultralyder etter OUL? Hvor vanlig er det?

Jeg har litt lyst å gå på en til, for synes det er lenge å vente så mange mnd uten å "se".. i tillegg vet jeg ikke helt sikkert kjønn enda. Men samboer mener vi ikke skal ta flere.. forskning anbefaler jo at man ikke går på UL mer enn nødvendig, siden vi ikke vet helt om det er skadelig.. Tenker da at det er dumt å gjøre det kun for å få bekreftet kjønn. Samtidig er det vanskelig å ikke vite, synes jeg da. Hva tenker dere om dette?

Skal på 3D i uke 28 :) kan være jeg trenger ekstra pga høyt blodtrykk men det vet jeg ikke enda!

Vi skal også på 3D i uke 28. Dette er privat og selvvalgt da :)

Skal tilbake på UL i uke 30 fordi morkaken lå så langt nede. Syns det er veldig godt å få en ekstra sjekk!!:)

Skal på vekstkontroll i uke 30. Førstemann var ganske liten, så regner med det er derfor de vil ha litt ekstra kontroll. Dette synes jeg er veldig betryggende:)

Pga min diabetes så blir det veldig mange flere UL fremover. Nå er det hver tredje uke ca, men så blir det hver annen og til slutt hver uke :) Betryggende da jeg har ustabilt blodsukker :oops: :rolleyes:

Skal i uke 22 for og fortsatt se at alt er ok med den lille. Men har også veldig lyst til og ta privat 3D ul også:)

Med første hadde jeg ekstra oppfølging pga en operasjon jeg hadde hatt nylig. Denne gangen gikk jeg på hormoner for å bli gravid. Fikk derfor tett oppfølging med ul frem til uke 13. Vært på ordinær UL, men kjem nok til å gå på 3D i uke 28 ish. Delvis for å bekrefta kjønnet men også fordi vi gjorde det med storesøster og føler virkelig jeg ikke vil gjøre noe forskjell :)

Jeg skal på vekstkontroll i uke 24 (ekstra oppfølging) og på en ny i uke 32 fordi morkaken ligger delvis foran åpningen.

Hei,

Mange, risiko pga flerlinger.. Så skal annenhver uke ;)

Vi skal ha 3D i uke 29/30. Siden begge gutta har, gjør vi ikke forskjell på siste heller:-)

Ingen som bekymrer seg noe ifht at det anbefales å ikke ta flere enn man trenger, samt kun pga medisinske årsaker (ikke for "moroskyld")?

Back
Topp