Noen som skal bruke tøybleier?

Tenkte litt på det til guttungen, men kom aldri så langt at jeg prøvde :p Er det mye mer krevende enn kjøpebleier?
Egentlig ikke. Vi hadde formsydde bleier som ble knappet på helt likt som papirbleier.

Skitne bleier legger man i en våtpose og lukker igjen (den er lufttett). Og så vasker man bleier et par ganger i uka. :)

Når de får fast føde har man gjerne et rispapir inni som kan skylles ned i do, det fanger opp avføring så man bare "tømmer" bleia over do, skyller ned bæsjen og legger bleia i våtposen.

Hehe venter nr 3 jeg og. Kjøpte 9 kg vaskemaskin for et 1 år siden og med unntak av dresser ol. kommer jeg gjennom alt av skittentøy på en helg☺
Hjelper nokk med 9 kg vaskemaskin. Men tror fortsatt ikkje eg hadde klart og få alt unna på ei helg :p har ett enormt forbruk på kler og handkler her. Sjønner ikkje hva vi holder på med :p men det blir unaturlig mye.

Etter denne tråden, og den tross alt gode erfaringa vi fikk med tøybleier, så smelte eg til og ombestemte meg... Så no har eg bestilt tøybleier til storesnuppa på 1, og dei skal brukes til minstesnupp også når april kjem! :) Orkar ikkje tanken på å styre med 2 bleieungar med forskjellige størrelsar og styr og søppel ikkje minst! ;) Så no gleder eg meg til søte tøybleier i posten.. :)

Vi kommer til å teste tøybleier, men ikke får etter noen måneder. Ser for meg fokuset ligger et helt annet sted i begynnelsen. Så får vi se hva vi bestemmer oss for etter å ha testet det :-)

Etter denne tråden, og den tross alt gode erfaringa vi fikk med tøybleier, så smelte eg til og ombestemte meg... Så no har eg bestilt tøybleier til storesnuppa på 1, og dei skal brukes til minstesnupp også når april kjem! :) Orkar ikkje tanken på å styre med 2 bleieungar med forskjellige størrelsar og styr og søppel ikkje minst! ;) Så no gleder eg meg til søte tøybleier i posten.. :)

Hvor har du kjøpt tøybleier? Og hvilken type går du for? Var nettopp inne på www.tøybleier.com og oppdaga at d finnes jo mange typer bleier ;)

Kunne tenkt meg å prøve tøybleier da jeg ser for meg at det må være mye bedre lufting i de enn engangs bleiene.

Hvor har du kjøpt tøybleier? Og hvilken type går du for? Var nettopp inne på www.tøybleier.com og oppdaga at d finnes jo mange typer bleier ;)

Kunne tenkt meg å prøve tøybleier da jeg ser for meg at det må være mye bedre lufting i de enn engangs bleiene.

Eg har kjøpt AIO med lomme slik at eg kan ha i ekstra innlegg ved behov. :) Bestilt frå alvababy som er ganske gode og rimelige "kinableier" med søte prints! Fekk 20 bleier for under 1000 kr, og legg eg til toll, blir det litt over 1000 kr totalt. :)

Vi kommer til å teste tøybleier, men ikke får etter noen måneder. Ser for meg fokuset ligger et helt annet sted i begynnelsen. Så får vi se hva vi bestemmer oss for etter å ha testet det :-)
Er veldig ålreit å vente eit par månader! Då er det større sjans for at One size-bleiene passer, og det blir både enklare og rimeligare i lengden.. :) Vi prøvde så vidt brettebleier med ullsperrelag då snuppa var nyfødt, men å lære å brette bleier i verste ammetåka og zombiefasen funka dårlig... ;) Men då ho blei stor nok til One size lommebleier blei det noko heilt anna! :) angrer litt på at vi ga tilbake alt vi hadde fått låne (og som no er lånt av noen andre...)...

Eg brukte tøybleier til dei to eldste. Hadde egentlig tenkt at eg er for lat no, samt at eg tenkte at mannen min sikkert ville vere skeptisk så eg har ikkje vurdert det denne gongen.

Men så snubla eg over nokre aldeles nydelige tøybleier då eg såg etter morsomme bodyar på eBay... Det fins jo SÅ utrulig mykje meir fint og koselig og tøft no enn for 10-11 år sidan! Så no er eg i prosessen med å godsnakke med mannen og overbevise han om at det er bra for både baby, miljø og lommebok (kjedelig at eingongsbleier er så billig no om dagen egentlig, sidan økonomi ellers er eit veldig godt argument her i huset). Trur det ender med at eg kjøper inn tøybleier (og får refundert 500,- frå kommunen), og viss det blir for mykje ekstra arbeid eller for ekkelt for mannen, så selger vi berre bleiene igjen og sit truleg igjen med ikkje noko særlig økonomisk tap.

Eg blir jo heilt tullete av å sjå på sånt som dette, dei er jo SÅÅ fine:

http://www.ebay.com/itm/Washable-Ba...4f1e56f&pid=100005&rk=4&rkt=6&sd=381250538543

http://www.ebay.com/itm/New-Baby-In...&rk=4&rkt=14&sd=131697972716&autorefresh=true

Tenker lommebleier sikkert er lurt, har dokker erfaring med det? Dei andre gongane brukte vi brettebleier då ungane var små, og så formsydde bomullsbleier med ullbukse på, men lommebleier ser jo veldig enkelt og greitt ut...

Tenker lommebleier sikkert er lurt, har dokker erfaring med det? Dei andre gongane brukte vi brettebleier då ungane var små, og så formsydde bomullsbleier med ullbukse på, men lommebleier ser jo veldig enkelt og greitt ut...
Vi brukte kun lommebleier og alt-i-ett bleier til storesøster. Men har ingen erfaring med tøy til nyfødte. Jeg likte lommebleiene veldig godt da, de kan man jo stappe så mye man vil eller trenger. :)

Anbefaler www.alvababy.com
De har utrolig mye fint, gratis frakt og veldig godt utvalg. Gikk bananas der sist. :D

Vi brukte kun lommebleier og alt-i-ett bleier til storesøster. Men har ingen erfaring med tøy til nyfødte. Jeg likte lommebleiene veldig godt da, de kan man jo stappe så mye man vil eller trenger. :)

Anbefaler www.alvababy.com
De har utrolig mye fint, gratis frakt og veldig godt utvalg. Gikk bananas der sist. :D
Ja, eg har sett på dei. Ser dei fleste har polyester innerst, og eg vil ha noko naturlig inn mot huda, men eg fann nokre Alva med bambus innerst og. Har bestilt nokre få av Little Bloom, og skal kjøpe eit par av nokre andre typar og, tenkte eg og prøve meg fram. Har kjøpt bambus-/mikrofiberinnlegg frå Alva og ebay. Mulig eg har nokre formsydde, heimelaga etter dei andre ungane ein eller annan plass og kan bruke dei til å begynne med, one size er gjerne litt store til nyfødd.

Ja, eg har sett på dei. Ser dei fleste har polyester innerst, og eg vil ha noko naturlig inn mot huda, men eg fann nokre Alva med bambus innerst og. Har bestilt nokre få av Little Bloom, og skal kjøpe eit par av nokre andre typar og, tenkte eg og prøve meg fram. Har kjøpt bambus-/mikrofiberinnlegg frå Alva og ebay. Mulig eg har nokre formsydde, heimelaga etter dei andre ungane ein eller annan plass og kan bruke dei til å begynne med, one size er gjerne litt store til nyfødd.
Itti bitti bleiene kommer i ulike størrelser. Minste der sitter visstnok veldig bra på nyfødte. :) Er enig i at bambus er best rett mot huden. Vesla ble faktisk regelrett svett av alvableiene med polyester rett mot huden. Så jeg la en tynn bambusklut inni bleia for å få bambus mot huden. Men de var veldig søte å se på da. :p

Itti bitti bleiene kommer i ulike størrelser. Minste der sitter visstnok veldig bra på nyfødte. :) Er enig i at bambus er best rett mot huden. Vesla ble faktisk regelrett svett av alvableiene med polyester rett mot huden. Så jeg la en tynn bambusklut inni bleia for å få bambus mot huden. Men de var veldig søte å se på da. :p
Eg trur ikkje eg kjøper eigne nyføddbleier, då brukar eg heller brettebleier eller eingongs dei første vekene. Pleier å få store barn, så det tar sikkert ikkje såå lang tid før inne size passar heller. Men ja, det fins utrulig mykje fint og søtt! Dei to store ungane fekk velge mønster på dei bleiene vi allerede har bestilt, koselig å involvere dei.

Eg trur ikkje eg kjøper eigne nyføddbleier, då brukar eg heller brettebleier eller eingongs dei første vekene. Pleier å få store barn, så det tar sikkert ikkje såå lang tid før inne size passar heller. Men ja, det fins utrulig mykje fint og søtt! Dei to store ungane fekk velge mønster på dei bleiene vi allerede har bestilt, koselig å involvere dei.
Jeg er veldig frista til å gå for tøybleier fra starten av. Men samtidig så vet jeg at jeg knapt nok klarer bæsjebleier som man kaster, og enda mindre å måtte vaske de. :eek:

Storesøster drev vi delvis Eliminasjonskommunikasjon med, og når hun kun bæsja på potte så gikk vi over til tøybleier. :) Håper å få til det samme med lillebror. Men skal starte tidigere med han enn vi gjorde med første. Begynte å bruke potte fra 7 måneder med henne, og etter det skifta vi nesten ikke bæsjebleier. Fra 12 måneder var det helt slutt på bæsjebleier med henne. :)

Veldig kjekt å gå over til tøy når man starter bleieslutt iallfall, hun kjente at hun ble våt og syntes det var ekkelt. Så ved 20 måneder var hun bleiefri.

Back
Topp