Noen som skal bruke tøybleier?

Makko med 3 gull

Gift med forumet
Brukte tøybleier noe til de to andre, tenkte å bruke det til snuppa også. Men har ikke brukt det til helt nyfødt.

Er det andre som skal bruke TB her?

ja - de blir brukt igjen. Jeg har også ikke brukt den til nyfødt, begynnte ved 4 måneder, og tenkte å vente igjen, det koster jo litt så det kanskje lønner seg ikke å kjøpe bare til så kort tid?

Jeg er veldig usikker... Tenkte hele tiden før jeg ble gravid at jeg hadde lyst å prøve det ut, men kjenner jeg er litt usikker nå... Mest fordi jeg tenker det er mye styr...

Jeg opplevde at det var fascinerende lite styr. Vasket kanskje 2 maskiner mer i uka. Litt mer når jeg la sammen klær (la innlegg inn i bleiene).
Ved skift la jeg brukte bleier i en pose. I stedenfor å gå ut med søpla, satt jeg vaskemaskin på skylling.

Tror ikke vi skal bruke tb i starten, rett og slett fordi de bæsjer gjerne 10 ganger om dagen og det blir myyye bleievask. :p

På eldste gikk vi over til tb ved 1.5 år for å gjøre pottetreninga enklere, kombinerte det med en lightversjon av eliminasjons kommunikasjon. Hun var bleiefri ved 21 måneder. :)

Har jo derfor endel tb som passer fra ca 6 mnd. Så vurderer å kjøpe inn litt flere og gå over til tb da. Men vi får se det litt an. Kommer an på mannen også. :p

Vi brukte det heilt i starten sist, og det var veldig kjekt! Men eg var litt smådeprimert og sliten, så varte ikkje veldig lenge... No blir det berre 18 mnd mellom dei, så tenker det blir papirbleier på begge to! :p

Off nei :p med Nr 3 i magen kommer eg til og vaske mer en nokk klær og klut. Så det kommer eg nokk ikkje til og prøve meg på :p synst ikkje haugen med skittenklær blir mindre nå heller. Så alt eg kan slippe mer arbeid med tar eg :p
Hehe venter nr 3 jeg og. Kjøpte 9 kg vaskemaskin for et 1 år siden og med unntak av dresser ol. kommer jeg gjennom alt av skittentøy på en helg☺

9kg vaskemaskin og 9 kg tørketrommel hjelper mye må jeg si - jeg ville sikkert ikke bruke tøybleier uten de. Men i tillegg til å være miljøvennlig er tøybleier utrolig søte å ha på! :)

9kg vaskemaskin og 9 kg tørketrommel hjelper mye må jeg si - jeg ville sikkert ikke bruke tøybleier uten de. Men i tillegg til å være miljøvennlig er tøybleier utrolig søte å ha på! :)
Ja, det finnes utrolig mye fine TB :D
Nesten så man går litt amokk og kjøper ulike mønstre og farger. :rolleyes:

Alvababy handla jeg mye fra, der fikk jeg matchende våtpose til bleiene :)

Jeg har tenkt tanken, og har jo lest veldig mye bra om det. Men får se når tiden nærmer seg, samboer er hvertfall veldig skeptisk til konseptet. Var veldig bestemt på å bruke det en periode, men nå er jeg mer usikker - vi skal flytte til studentbolig med fellesvaskeri og ser for meg at det blir litt tungvindt uten direkte tilgang på vask og tørk.

Tenkte litt på det til guttungen, men kom aldri så langt at jeg prøvde :p Er det mye mer krevende enn kjøpebleier?

Back
Topp