Noen som merker ubehag i halebeinet?

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
De siste to ukene har jeg vært veldig øm i/rundt halebeinet når jeg sitter. Lurer på hva dette kommer av.

(Høres ut som jeg bare klager... men det er det som er så fint med forumet. Jeg kan "plage" dere med slike ting i stedet for alle rundt meg som egentlig ikke er spesielt interessert.. ;) )

Ja, jeg har det nesten daglig.. Lurer på om det kan være begynnende bekkenløsning? Hadde det ikke sist svangerskap..

Halebeinet, korsryggen, symfysen og lysken....ergo bekkenløsning :confused:

Ja hvis jeg har sittet lenge, hadde det sånn sist og. Slapp heldigvis bekkenløsning da så håper jeg gjør det nå og. Men de siste par timene på kontoret kan være ganske vonde

er nok tegn på bekkenløsning, men alle gravide får jo mykere bekken, er bare ikke alle som får smerter av det, men å få vondt etter å ha sittet en stund er nok ganske vanlig, uten at man får sterke plager ellers og :)

Ja. Jeg har også dette. Både når jeg ligger, sitter og går..

Samma har jeg :/ værre hvis jeg har gått og stått mye og også hvis jeg sitter for lenger :p

Her også.. Kjempevondt, spesielt hvis jeg sitter lenge eller på småubehagelige stoler eller lignende. Har også begynt å få smerter i venstre hofte med tidvis stråling ned i beinet.. Liker det veldig dårlig!

Hadde kjempe vond bekkenløsning med barn nr to. Kjenner det godt i halebeinet nesten daglig, så da er det vel på vei da, denne gang også.... :angry2

Jeg fikk smerter i halebenet forrige graviditet (hun er 3 år nå) og det har kommet og gått siden. Dvs at det fortsatte etter fødsel. Gravid i uke 11 nå og det har blitt verre igjen.

Samme her.. Vondt bekken allerede.. :-(

Hvordan går det med dere som sliter med bekkenet?
Har selv vært plaget noen uker, å de siste dagene er det blitt værre. Spesielt merkes det de siste timene på arbeid. (er 15+4)

får veldig vondt hver torsdag etter å ha sittet på en lav og hard benk når min datter er på turn :p

Om du har vondt bak med halebenet er det nok ikke bekkenløsning, men bekkenlåsning :)

Har også smerter ved symfysen og halebenet når jeg sitter... Har lest meg fram til at det må være bekkenløsning!! Hadde helt forferdelige smerter rundt hele og ned i låra etter en dag som jeg hadde gjort masse, etterpå har det kun vært foran og bak :P

Om du har vondt bak med halebenet er det nok ikke bekkenløsning, men bekkenlåsning :)
Javel, hva gjør man med det da? Jeg leste meg fram og skjønte ut i fra det at det var bekkenløsning, hadde også vondt rundt hele og ned i låra... Er bekkenlåsning også vanlig?

Jeg fikk beskjed av jordmor at det ikke hadde noe med bekkenløsning å gjøre.. fikk ikke noe konkret forklaring. Bare at det var normalt og satt i ryggen.

Vet ikke hva det er, men bekkenlåsning kan kiropraktor hjelpe deg med. Bekkenløsning er det vel ikke spesielt mye å gjøre med, men låsning kan visst rettes opp, har jeg hørt! :-)

Javel, hva gjør man med det da? Jeg leste meg fram og skjønte ut i fra det at det var bekkenløsning, hadde også vondt rundt hele og ned i låra... Er bekkenlåsning også vanlig?
Låsning kan fikses ja, tror låsning er mer normalt en løsning :)

Back
Topp