Noen som leser?

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Om fødsel, barseltid, barnets utvikling? Jeg var veldig flink i starten, men nå syns jeg det er vanskelig å konsentrere meg :p

Jeg gjorde det første gang. Men nå tar jeg det litt som det kommer :p Hender jeg klikker meg inn på fødselshistorier på klikk. Litt koselig å lese:)

Kikker litt innimellom men har dabbet litt av. Var så flink i sommer :-P Tenkte å lese litt om fødsel og prakke litt på sambo når eksamen er ferdig ;-P også få lest litt om babyen når den kommer!

Her blir det kun lest uke for uke hvordan babyen har det i magen. Fødsel og barsel tar en som det kommer når en venter nr 4. Husker jeg leste ganske mye med nr 1:)

Jeg har lest veldig lite denne gangen. Med første ble det lest en del, men nå glemmer jeg det rett og slett av...

Vi har lest uke for uke, jeg å gubben, Men i det siste har vi også begynnt å lese om selve fødselen og barseltiden, prøver å gjøre det beste ut av det;)

Leste veldig mye sist, nå "frisker jeg opp hukommelsen" om jeg kommer på noe der og da, ellers er det bare uke for uke om babyen (heftet ligger på badet slik at gubben også husker å lese litt)

Jeg tenkte å starte når eksamen er over. Jul er sikkert en fin tid til sånt! Har enda over 6 mnd igjen, så burde ha litt tid på meg :D

Med første, ja.

Nå er det tredje gang, så jeg er nok mer på "tar det som det kommer, vet jo mer eller mindre hva vi går til, og det eneste som er sikkert er at to fødsler er ikke like og to unger er ikke like, så det blir ikke likt uansett"

Har fått førstemann FORT, og neste tok lang tid, og jm som skal ta mot sier at det er lurt å forberede seg på at det kan fint gå FORT igjen, men jeg har jo også erfaring med alternativet. Jeg har hatt en unge som hadde kolikk, og en som fikk RS virus 1 uke gammel om ble innlagt på sykehus noen dager 1-2 uker gammel av den grunn, så fikk hele familien, en etter en, omgangssyke da hun bar to mnd, i mellomtididen hadde storebroren aldri sluttet å hoste etter den forskjølelsen som ga henne RS da hun var født, så jeg nevnte det for legen som ba meg bestille ham en time, han hadde fått astma.

Så hva vi får denne gangen....? Hvem vet? Kommer det en astmatisk eksemunge med kolikk, eller kommer det en "soveunge" som bare våkner for mat? Time will tell

Jeg tenkte å starte når eksamen er over. Jul er sikkert en fin tid til sånt! Har enda over 6 mnd igjen, så burde ha litt tid på meg :D

Ehh, nå er du på terminforum for januar 2016, så de fleste her har ikke akkurat 6 mnd igjen å gjøre det på...

Leser fint lite annet enn uke for uke på diverse apper. Tar det som det kommer, leste nok litt før førstemann. Med nr.2 leste jeg nok ikke så mye, men pratet med mannen om hva jeg trengte fra han. Denne gangen prater vi litt sammen før samtalen på sykehuset så han er innforstått med hvordan jeg vil ha det og hva jeg ikke vil ha. Hater f.eks at noen spør hvordan det går (når jeg ligger med smerter), eller spør om det gjør vondt. Da blir jeg bare sint :p

Vi har SNAKKET en del om fødsel da, selv om jeg ikke har lest så mye.

Vi har jo vært gjennom en prosess hvor vi igjen landet på at vi ønsket hjemmefødsel, og har vært gjennom hjemmebesøk med jordmor i den sammenheng. Han vet hva som er viktig for meg, og kan snakke på mine vegne ved behov

Har lest fint lite denne gang (leste masse sist;-) ). Merker jeg ikke har samme behovet, men når permisjonen begynner blir det nok tid til litt lesing:-)

Jeg begynner liksom og tenke at jeg burde, når jeg leser denne tråden... Men vet ikke helt hva jeg skulle lest om? Har ikke fasiten før etterpå uansett.. Men burde man kanskje forberede seg litt.. Mentalt om ikke annet? Nei, jeg tror ikke jeg er helt der ennå heller. Kommer kanskje litt av seg selv i løpet av jula eller noe ;)

Back
Topp