Noen som kjenner liv?

S

SecondChance

Guest
hvor tidlig kan man egentlig kjenne noe? Har det kanskje litt å si om man er tynn/kraftig fra før av?
 
Jeg har bare kjent «at det er noe», men ikke noe spark eller sånne type bevegelser (13+5 i dag). Det kommer an på hvor morkaken din er plassert, for det meste. Hvis du har foranliggende morkake vil du kjenne det seinere, da morkaken tar «støyten» i begynnelsen. [emoji1]
 
Jeg har morkaken foranliggende fikk jeg høre i dag på ul. Hadde det forrige gang også. Så føler jeg blir litt «snytt» for de første sparkene[emoji13][emoji17]
 
Jeg er 13+5 i dag og liv hver dag nå, men så fikk vi jo vite denne uken at vi skal ha tvillinger. Har veldig mye å si hvilken vei ungen beveger seg på og sparker. Går det innover kjenner man jo så mye tidlig. Og plasseringen av morkaka som de andre sier har mye å si. Hvor langt er du på vei nå og er dette ditt første barn?
 
Jeg er 13+5 i dag og liv hver dag nå, men så fikk vi jo vite denne uken at vi skal ha tvillinger. Har veldig mye å si hvilken vei ungen beveger seg på og sparker. Går det innover kjenner man jo så mye tidlig. Og plasseringen av morkaka som de andre sier har mye å si. Hvor langt er du på vei nå og er dette ditt første barn?

Jeg er 13+0 og dette er nr 3. Morkaken ligger på livmorens bakvegg. Ønsker så gjerne å kjenne liv etterhvert. Bekymrer meg sånn for MA (oppdaget i uke 14-15 sist), og ser frem til at jeg får tegn som er mulig å følge med på selv. Kan jo ikke fly på UL hver gang jeg får MA-noia.. Håper snart å kunne kjenne noe annet enn luft..
 
Jeg er 13+0 og dette er nr 3. Morkaken ligger på livmorens bakvegg. Ønsker så gjerne å kjenne liv etterhvert. Bekymrer meg sånn for MA (oppdaget i uke 14-15 sist), og ser frem til at jeg får tegn som er mulig å følge med på selv. Kan jo ikke fly på UL hver gang jeg får MA-noia.. Håper snart å kunne kjenne noe annet enn luft..

Du får unnskylde tidenes innlegg med manglende ord, men du skjønte nok hva jeg mente [emoji23] Skjønner godt at du bekymrer deg, men det er jo fortsatt veldig tidlig til å kjenne noe. Jeg er nok veldig heldig som kjenner noe til de, men så er det jo også to som tar litt mer plass. Det høres ut som du har vært på ul allerede? Vet at det ikke er så mye jeg kan si som vil berolige deg, men prøv å pust med magen og tenk positivt. Jeg hadde dager nå tidligere i svangerskapet hvor panikken tok over, men for meg hjalp det veldig å lufte tankene med de andre jentene her. Stor klem til deg [emoji4]
 
Jeg er 15+4 og 2 gangs. Har kjent et dult en gang i blant i noen uker. Men denne uken kjenner jeg mange dult og spark etter hverandre og hver dag og det er så herligt :) ❤️
 
Ingen tegn til liv enda, annet en at jeg innbiller meg noen ganger at jeg kjenner noe fra innsiden![emoji56] Er førstegangs og er 14+6 i dag.
 
Gleder meg veldig til å kjenne noe. Er 15+1 og førstegangs. Men har lest at det fort kan gå over 20 uker før man kjenner noe da, så prøver å ikke håpe for mye ennå [emoji12][emoji7]
 
Føler jeg kjenner det, er i uke 12+1 da så føler det er tidlig men er tredje svangerskapet..
 
Kjenner ikke liv enda, er 16+2. Kjente ikke liv før etter uke 18 i forrige svangerskap..
 
Siden det er første så tenker jeg at jeg sikkert ikke merker noe før rundt 20. Så stresser ikke noe med det :) aner jo ikke hva jeg skal kjenne etter heller :)
 
Har ikke kjent noe enda. Er 13+3.. sist gang kjente jeg første ordentlige «nå er det ikke noe tvil» bevegelse når jeg var 17+3 :)
 
Kjenner bobling på steder det ikke pleier å være bobling. :)
 
Er 16+4 Idag og har kjent minimalt, nesten så jeg er redd for at babyen ikke har føtter :p
Men når jeg sjekker hjertelyden med doppleren så høres lyden i ekko, så endten er det 2 uten føtter eller så er morkaka forran ;)

Var på ul i uke 9, og da sa hun at hun fant kun en da. Så er vell morkaka som tar støyten.
 
Jeg aner ikke hva jeg skal «kjenne etter» så jeg tviler på at jeg har kjent liv sånnsett [emoji28][emoji23] morkaken min er på fremre livmorvegg, så kommer sikkert ikke til å kjenne liv på ett par uker [emoji28]

Men ta meg selv på magen og se at den vokser, det kan jeg [emoji170][emoji23]
 
Har kjent en liten stund og pappaen kan kjenne utenpå :D
 
Kjent mye idag:D:Heartred og lurer faktisk på oø jeg kjente det utenpå også, lå på sofaen med hånda på magen og det kom et skikkelig dult ;) hva annet kan det være enn baby tenker jeg?
 
Kjennes ut som om jeg har leamus i magen. Som rytmiske dunk. Håper litt på at det er babyen, men det er kanskje bare min egen puls som er litt mer merkbar pga graviditeten? Hva tenker dere?
 
Back
Topp