Noen som kan ROSER? HJELP!

FRK John Deere

Forumet er livet
Fikk roser i går[:D], men i dag begynner bladene å tørke ut.
Har hatt rosene kaldt og mørkt i natt, de står i en ren vase med holdbarhetsmiddel (som fulgte med rosene).

Hva skal jeg gjøre for å "redde" rosene? Snitte de på nytt?

Den nederste delen av rosene er blitt gråfarget og vannet er litt gromsete..

Vil så gjærne at de skal stå litt lengre enn 24 timer!! HJELP!!

Jeg ville ha snittet dem på nytt, latt de stå noen sekunder i kokende vann, og så satt de i nytt rent og kjølig vann.
Er ingen gartner, men trikset med kokende vann har fungert for meg og mine blomster [;)]

ORIGINAL: Jenny01

Jeg ville ha snittet dem på nytt, latt de stå noen sekunder i kokende vann, og så satt de i nytt rent og kjølig vann.
Er ingen gartner, men trikset med kokende vann har fungert for meg og mine blomster [;)]

hvis de står bare i noen minustter uten vann så må de snittes på nytt, du kjenner på stilken at det er tørket ut liksom. Ville nok gjort som jenny01

Takker for rådene!! Farmor ringte rett etter jeg spurte og hun mente også å snitte de på nytt, koke dem, i kaldvann så i lunket vann med litt potetmel i.

Så nå får vi se om det funker *krysser fingrene*

Skulle gjærne ha dratt tilbake på blomsterbutikken å klaga, men bor på ei øy og årker bare ikke  å ta ferga å kjøre helt inn til byen bare for det..

ORIGINAL: Arianne FLODE

Ellers kan det være noe dritt i vasen din. Altså, skjønner at den er ren og sånn..[:D]
Men det kan være ting man ikke ser, vask vasene med klorvann.[:)]

Jess, bytta vase også[:)]

Vasker vasene med klorin etter hver bruk, mulig sambo det var no dritt i vasen da sambo hadde satt den med åpninga opp i seksjonen..

Back
Topp