Noen som kan objektiver her? *link*

~haremamma~

Elsker forumet
Skal på objektiv i bursdagsgave hos sambo og da lurer jeg på hvilke av disse som er best??[:)]

http://www.dustinhome.no/pd_5010205969.aspx?csref=Pricecompare_prisguide_1580

eller

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=38455&cid=6613

[:)]

[:)]

Har satt mannen på saken, han skal sjekke det ut :)

Men hvorfor akkurat 18-200mm?

Grovt sett er Sigma nøyere med sin kvalitetskontroll enn Tamron, så det er kanskje en sjanse for at det blir mindre feil med et Sigmaobjektiv. Men det er dermed ikke sagt at Sigma sitt er bedre teknisk :)

Han skal kikke litt på det.

Vet ikke hvilket som er best, men vi har det nederste, og er veldig fornøyd med det [:)]

Tamron og Sigma er uorginale deler og hvem av dem som er best er det vanskelig å si. De er nesten like på zoom og like i lysstyrke.
Det beste hadde vært om du hadde fått tak i en orginal til kameraet.

Jeg la merke til at den ene er for Nikon og den andre er for Canon. De går ikke om hverandre så pass på at du får til riktig type.

Av disse to ville jeg valgt det som passet til kameraet [;)]

Tamronobjektivet er for canon
Sigmaobjektivet er for Nikon.

Men hadde nok uansett gått for Sigma,  og funnet en som passet for canon om han har det.
Har han Nikon kan du kjøpe den du har linket til.

Han har kikka litt på tester og kommet fram til at Sigmaobjektivet er best.

18-200 har et veldig stort sprang i brennvidde, noe som ofte forringer den optiske kvaliteten pga at det må kompromissere. Tamron sitt som går helt til 270 er visst dårlig når man må zoome helt inn, pga det å ha såpass vidt spekter i brennvidde ofte mest bare er for å selge flere objektiver og holder ikke hele veien.

Men en glad amatør vil nok mest sannsynlig bli veldig fornøyd med begge, så det kommer jo litt an på hvor proff samboeren din er :)

ORIGINAL: Speedsjarken

Grovt sett er Sigma nøyere med sin kvalitetskontroll enn Tamron, så det er kanskje en sjanse for at det blir mindre feil med et Sigmaobjektiv. Men det er dermed ikke sagt at Sigma sitt er bedre teknisk :)

Fordi jeg vil ha en som kan stå på kamraet hele tiden og brukes uten å måtte bytte til det andre objektivet[:)]
åsså vil jeg ha bra zoom [:D]

takk for hjelpa[:)][:D]

Han har kikka litt på tester og kommet fram til at Sigmaobjektivet er best.

18-200 har et veldig stort sprang i brennvidde, noe som ofte forringer den optiske kvaliteten pga at det må kompromissere. Tamron sitt som går helt til 270 er visst dårlig når man må zoome helt inn, pga det å ha såpass vidt spekter i brennvidde ofte mest bare er for å selge flere objektiver og holder ikke hele veien.

Men en glad amatør vil nok mest sannsynlig bli veldig fornøyd med begge, så det kommer jo litt an på hvor proff samboeren din er :)

aha.. sånn ja.. men da skal jeg bringe det videre til sambo[:D]

er jeg som skal ha det til mitt kamra, og er ikke proff i det hele tatt.. hehe[:D]

ORIGINAL: ~HannahSofiesMamma~

Fordi jeg vil ha en som kan stå på kamraet hele tiden og brukes uten å måtte bytte til det andre objektivet[:)]
åsså vil jeg ha bra zoom [:D]

takk for hjelpa[:)][:D]

Skjønner det, men når du har et objetiv som går helt fra vidvinkel (18 mm) til tele (200mm) så er ikke nødvendigvis zoomen så bra. Da blir det litt sånn halvbra på alle måter.

ORIGINAL: Rimpro

har du canon eller nikon da??

de funker ikke på begge kamera.. den øverste er for canon, den nederste for nikon..

har du nikon, ville jeg anbefalt å kjøpt deg et nikkor objektiv, istede for sigma.. og 18-200 er mer enn bra nok :P

har canon[:)]

Back
Topp