Noen som kan NAV reglene?

høstbrud

BeHappy
Marsboerne 20 18
Fikk dette idag - jeg har fra mars til mai vært på jobb 100% samt sykemeldt 100% fra mai frem til permisjonsstart (22.6). Termin er 13 juli. Hva betyr brevet fra NAV? Vil det si at de refunderer arbeidsgiver for perioden hvor jeg var sm? (Hyperemesis og fare for tidlig fødsel) uten at det går utover min lønn? Arbeidsgiver har betalt vanlig lønn hele tiden. Noen som vet? Har i tillegg ikke fått vedtaket på svangerskapspenger ennå:( sukk gått over 8 uker nå.. :( ImageUploadedByBV Forum1435925922.948124.jpg

Vanskelig å lese alt, men skjønner det sånn at om du på grunn av helsemessige årsaker har vært sykmeldt fra din arbeidsplass så kan din arbeidsgiver fylle ut skjema 08-20.12. Og få refundert lønna fra nav. Men det går ikke ut over din lønn nei.:)
Når det gjelder foreldrepenger hadde jeg ringt nav med en gang de åpner imårra. Siden det har tatt så lang tid er det garantert et eller annet som mangler av opplysninger eller lignende. Dette får du vite om du ringer inn å spør om status på din søknad :)

Fikk dette idag - jeg har fra mars til mai vært på jobb 100% samt sykemeldt 100% fra mai frem til permisjonsstart (22.6). Termin er 13 juli. Hva betyr brevet fra NAV? Vil det si at de refunderer arbeidsgiver for perioden hvor jeg var sm? (Hyperemesis og fare for tidlig fødsel) uten at det går utover min lønn? Arbeidsgiver har betalt vanlig lønn hele tiden. Noen som vet? Har i tillegg ikke fått vedtaket på svangerskapspenger ennå:( sukk gått over 8 uker nå.. :( Vis vedlegget 124476

Det betyr bare at NAV refunderer arbeidsgiveren din for den perioden du var sykemeldt pga. svangerskapsrelaterte plager. Det går verken utover din lønn eller permisjonspenger. ;)

Når det gjelder permisjonspenger, så ville jeg ringt og maset. Det er på tide at du får svar.

Back
Topp