Noen som kan hjelpe??

sunflower87

Glad i forumet
Håper noen av dere her inne kan hjelpe meg litt[:)]
Tida har gått fort, snupap er snart 6 mdn allerede. Begynner også å minke mer og mer på permisjonstiden som er igjen også.
Jeg har et lite dilemma som jeg håper noen av dere kan svare meg på??

Her er saken:

Jeg jobber deltid på en matbutikk. Sjefen der var verdens snilleste helt til den dagen da jeg fortalte han at jeg var gravid[&:] Etter han fikk vite dette og jeg ble sykemeldt forholdsvis tidlig så har han rett og slett hata meg virker det som. Uhyggelige sms og telefonsamtaler har ført til at jeg kjenner jeg kvier meg og helst er litt redd for å komme tilbake til den jobben og møte han igjen.

Jeg gikk ut i permijson derifra 3 uker før termin, altså 13.03.08 og skal være i permisjon i 54 uker med 80% lønn. Oppsigelsestiden min i den jobben er på 1 mnd.
Så lurer jeg på om jeg kan levere oppsigelse 1 mnd før permisjonen min går ut?
Slik at jeg slipper å gå tilbake der å jobbe 1 mnd i oppsigelsestiden?
Og heller kan si opp 1 mnd før permisjonen min er ferdig.
Litt innviklet og komplisert forklaring. Men skjønner dere problemet og det jeg lurer på??[&:]

På forhånd tusen takk for at dere gadd å lese og evt hjelpe[:)]

Hvis jeg skjønner spørsmålet ditt riktig, så er svaret mitt: Ja, selvfølgelig! Du kan levere inn oppsigelsen nå (dersom ikke arbeidsgiver dekker fødselspermisjonen - noe jeg tviler på når du jobber i butikk). Da er oppsigelsestiden over om en måned. Oppsigelsestid har de for at de trenger tid til å finne en som kan ta over jobben til den som slutter. Men nå er jo ikke du der, så da skulle ikke det bli noe problem...

Jeg aner ikke,for å være helt ærlig.Men vil da tro at du skal kunne gjøre det...?
Dytte litt,håper noen andre vet[;)][:)]

ja det kan du!

ORIGINAL: sunflower87

Håper noen av dere her inne kan hjelpe meg litt[:)]
Tida har gått fort, snupap er snart 6 mdn allerede. Begynner også å minke mer og mer på permisjonstiden som er igjen også.
Jeg har et lite dilemma som jeg håper noen av dere kan svare meg på??

Her er saken:

Jeg jobber deltid på en matbutikk. Sjefen der var verdens snilleste helt til den dagen da jeg fortalte han at jeg var gravid[&:] Etter han fikk vite dette og jeg ble sykemeldt forholdsvis tidlig så har han rett og slett hata meg virker det som. Uhyggelige sms og telefonsamtaler har ført til at jeg kjenner jeg kvier meg og helst er litt redd for å komme tilbake til den jobben og møte han igjen.

Jeg gikk ut i permijson derifra 3 uker før termin, altså 13.03.08 og skal være i permisjon i 54 uker med 80% lønn. Oppsigelsestiden min i den jobben er på 1 mnd.
Så lurer jeg på om jeg kan levere oppsigelse 1 mnd før permisjonen min går ut?
Slik at jeg slipper å gå tilbake der å jobbe 1 mnd i oppsigelsestiden?
Og heller kan si opp 1 mnd før permisjonen min er ferdig.
Litt innviklet og komplisert forklaring. Men skjønner dere problemet og det jeg lurer på??[&:]

På forhånd tusen takk for at dere gadd å lese og evt hjelpe[:)]
Hei og god kveld[:D] Jeg mener absolutt at du kan si opp jobben på den måten du mener slik at du slipper å gå tilbake, men lurer litt på om det kanskje lønner seg for deg å si opp jobben to mnd før, slik at du kan gå rett på arbeidsledighets trygd når permisjonstiden er over. Hvis du ikke allerede har en annen jobb du kan starte i selvfølgelig. Det er nemlig sånn at når man sier opp en jobb selv så har man en slags karantene på to mnd før man kan motta arbeidsledighetstrygd. Hadde arbeidsgiver sagt opp deg hadde du fått arbeidsledighetstrygd fra dag en. Slik var det ihvertfall før. Håper dette hjalp noe..[:D]

Hvis jeg sier opp nå så får jeg vell ikke penger resten av permisjonen??[&:]

Dette er bare en deltidsjobb, da jeg er student på fulltid (har permisjon fra studie nå da[;)]).
Har vell ikke rett på noe ledighetstrygd da kanskje??[&:]

Back
Topp