noen som kan hjelpe??

Strikkeguri

Elsker forumet
da jeg var på st.olavs så sprtet jeg om det gikk greit at jeg brukte vanlig nese spray hvis jeg ble forkjøla ( var på god vei til å bli forkjøla da jeg var der) og det sa hun sykepleieren var greit. nå har jeg jo fått beov for nese spray, og dro på apotek å kjøpte en slik otrivin comp som hjelper for tett og rennende nese. og når jeg leser paknings vedlegget står det at man ikke skal bruke det ved graviditet om ikke legen anbefaler det...er det slik som står på alle nesesprayer eller er det kun denne sorten? ble jo plutselig i tvil her...vet jo ikke om jeg er gravid enda liksom, hva ville dere gjort??

Kan du ikke bruke saltvann med mentol i da?? Den synes jeg er effektiv.

Den med mentol hjelper mye mer an vanlig saltvann.[;)]

ja kan hende det.....men nå får jeg jo ikke tak i det noen plass....orker ikke dra helt på apoteket igjen...kom liksom nettopp hjem der i fra...selger de det på vanlig mat butikk?

da har jeg snakket med apoteket...og det var visst verste sort jeg hadde kjøpt....sukk!! hva pokker skal jeg gjøre da tro!! jaja får håpe gubben orker å stikke dit en gang til. å kjøpe noe annet.

Men vanlig Otrivin og sånn får man jo på matbutikken, har egentlig ikke peiling på nesesprayer for tett nese [:)] Men greit å sjekke med apoteket da, siden det ikke var bra!

Jeg har vært ganske forkjølt en stund. På apoteket fikk jeg beskjed om at "vanlig" Otrivin var greit. Står i pakningsvedlegget at den kan brukes ved graviditet, men bør være forsiktig. Så jeg har brukt den en eller to ganger om dagen når jeg var på mitt tetteste...

ORIGINAL: Alvilde_86

Men vanlig Otrivin og sånn får man jo på matbutikken, har egentlig ikke peiling på nesesprayer for tett nese [:)] Men greit å sjekke med apoteket da, siden det ikke var bra!

de sa på apoteket når jeg ringte at man helst ikke skulle bruke otrivin heller...men jeg rakk jo å ta en spray da før jeg fikk spurt apoteket, så får håpe jeg ikke har gjort noe galt med å bruke den en gang.

ORIGINAL: småsmurf

Det går helt greit om du bruker otrivin, saltvannsoppløsninger er jo udgelige, skjønner ikke hvorfor dem selger det..[:)]
Men du må ta otrivinen, eller eventuell annene nesespray minst 20 minutter før synerela (eller hva du måtte bruke), slik att slimhinnene i nesen er "rene og pene"! for synerelaen.

Jeg har brukt det ved enkelte av forsøkene, når jeg er helt tett.
Bruker det akkurat nå og, som gravid, sover så dårlig med tett nese..[:)]

bruker ikke synarela. har hatt fryseforsøk, så kan være gravid, så holder emg til saltvann slik at jeg ikke gjør noe galt.. men nei det hjelper jo heller dårlig, iallefall når jeg skal sove. på dag tid fungerer det fint da.

Back
Topp