Noen som kan hjelpe meg?

x1xSweetmum27

Forelsket i forumet
Heisann her er problemet mitt.
Har en sønn på 2 år nå. Han begynte med feber på en fredag, vi tok han med til legen og han sa alt var helt greit... ok tenkte jeg. Fortsatt hadde han feber både lørdag og søndag. (lå rund 39 hele tiden) søndag kl 19.00 hadde han 41,9 i feber. gav ham en stikk pille og tok han med til legevakta. Der tok de en CRP og sa neida din unge har ikke noe. ( å ja søndagen på dagtid hadde han skjevlinger. )
Han har kanskje ca 2-3 timer om dagen hvor han ikke har "feber". Det som er utrolig rart er at han sine føtter og hender er ISKALDE mens resten av kroppen brenner opp.... Vil liksom ikke virke helt hysterisk og ta han med til legevakta hele tiden liksom. han er sånn av og til gangke ok i allmenntilstand men plutselig kan det snu om og han er grinete og sløv og hyler som om han har vondt noen plass. Og for å toppe opp med denne historien så har han hatt Bronkiolitt ei uke før han begynte med feberen og. Noen som har vært bort i dette? vet liksom ikke helt hva jeg skal gjør! Begyner snart å bli helt mongo i hode selv fordi han griner om nettene og er som regel helt ok på dagtid.
Hadde satt veldig pris om noen hadde hatt noen gode råd.
eneste rådet jeg for av min mor er jada unger for jo som regel feber sikkert ikke noe farlig... DET hjelper veldig....
takker for de som tok seg tid å lese dette og evt svare på dette.

Håper feberen til gutten din har gått bort til nå da..er jo et par dager siden nå...

minsten min sliter litt med feber her også nå. Han er også glovarm på kroppen, og iskald på hender og føtter. Han kasta opp over hele meg på kjøpesenteret idag:(
Eg presse på han vann så ofte som mulig. Et bad er også en fin ting for å kjøle ned kroppen. Kaldt soverom. Lite klær.
Han lukket øynene med en gang han fikk kald/lunket klut på pannen (eg tok den bort etter 5-10min) Nå sover min gutt..får se hvor lenge det holder. Er vel anbefalt å vekke de et par ganger i løpet av natten når de har feber av uant grunn...så en iallefall vet at de ikke er i koma. Så var kanskje greit at han voknet å grein litt han lille tassen din også...??  Men er ikke godt å vite med våre søte små.  

Har noen gode råd?? føler oss litt hjelpesløse når de små er syke.

hei, jeg vet at det har gått flere uker siden du skrev denne mld..håper lille gutten din er bedre nå..
måtte bare si en ting her ang feber..man skal alltid ta feber på alvor..for den kan være skadelig og kan føre i den verste felle til døden. selv har jeg mistet en lillebror pga feber.
den verste siden av feber er når hendene og føttene er iskalde, dette vil si at barna har for høy temperature. forsøk m bading og avkledning som du nevnte her..,men også ta på stikkpillene..dette sier nesten alle leger over hele jorda bortsett fra leger i Norga!!
TA ALLTID FEBER PÅ ALVOR ALTSÅ!!

Back
Topp