Noen som kan hjelpe meg?

LilleBølleFrø87

Andre møte med forumet
her kommer jeg med kanskje et litt dumt spm. Jeg fikk en festeblødning/nidasjonsblødning 27-30 desember. Testet meg 31 des, og testen viste at jeg er gravid. Har tatt test i dag som det stod at jeg er 2-3 uker gravid. Jeg vet at jeg ble gravid en gang mellom 15-21 desember (regelmessig sex), men det jeg lurer på er: iom at blødningene kom 27-30 des, hvordan regner man når man faktisk ble gravid? Er det fra egget ble befruktet eller er det fra blødningene kom? Hcg blir vel ikke skilt ut i urinen før egget er festet? Og det kan vel bruke alt fra 2-12 dager på å feste seg? Huff, litt kronglete dette her, men håper noen skjønner hva jeg mener:-p

Var det clear blue digital du tok? For der står det gravid 2-3 uker. Dvs at det er 2-3 uker siden unnfangelsen :) jeg regner utifra første dag i siste mens og er da 4+3. Men fra unnfangelse så er det litt over 2 uker bare.

Clearblue ja:) Jeg kan ikke regne fra siste mens fordi min siste blødning var en sa.. jeg bare lurer på om man regner fra når selve befruktingen fant sted, eller fra når egget fester seg.. for hos meg gikk det drøye en uke fra befrukting til egget faktisk festet seg. da burde det vel legges på en uke egentlig? for hcg skilles vel ikke ut før egget har festet seg og det er jo det graviditetstester måler.. er det riktig å tenke sånn eller er jeg helt på bærtur?

Min siste blødning var også en sa, men jeg har brukt eggløsningstester for å finne ut når eggløsning er og bruker dette som utgangspunkt for å regne termin. Skulle jeg brukt spontanaborten ville jeg vært 2 uker lenger enn jeg egentlig er. Hvis du vet sånn ca når eggløsning var ville jeg ha brukt det som utgangspunkt. Det blir da unnfangelse (altså en gang mellom 15. Og 21. for deg).

Blir vel egentlig vanskelig å finne en menstermin.. Men hvor sterk var første test? Er jo heller ikke sikkert at du hadde en festeblødning? Skiller man ut hcg så fort?

Siden den digitale viser 2+3 vil jeg tro du er mellom 4 og 5 uker. Jeg ville kanskje tatt utgangspunkt i det korteste, er bedre å bli satt fremover enn bakover :)

Blir vel egentlig vanskelig å finne en menstermin.. Men hvor sterk var første test? Er jo heller ikke sikkert at du hadde en festeblødning? Skiller man ut hcg så fort?

Siden den digitale viser 2+3 vil jeg tro du er mellom 4 og 5 uker. Jeg ville kanskje tatt utgangspunkt i det korteste, er bedre å bli satt fremover enn bakover :)
Har tatt mange tester, både vanlig og med ukeindikator. Første test var en vanlig test der krysset var litt svakt, men synlig. Noen dager etter d tok jeg med ukeindikator der d stod 1-2 uker(CB digital). Har senere holdt meg til disse, og i dag viste den 2-3 uker, så da er jeg mellom 4-5 uker da:) Er ikke bestandig lett å vite, men de med ukeindikatorer er helt geniale sånn sett!:) Takk for svar!

Har tatt mange tester, både vanlig og med ukeindikator. Første test var en vanlig test der krysset var litt svakt, men synlig. Noen dager etter d tok jeg med ukeindikator der d stod 1-2 uker(CB digital). Har senere holdt meg til disse, og i dag viste den 2-3 uker, så da er jeg mellom 4-5 uker da:) Er ikke bestandig lett å vite, men de med ukeindikatorer er helt geniale sånn sett!:) Takk for svar!
Evt hør med legen :) uansett svar vil du få på oul :)

Min siste blødning var også SA. Søndag for en uke siden sa CB digital 2-3. I dag sa den 3+. Hadde SA for 6 uker og en dag siden. Hvor langt ca betyr dette at jeg er på vei? Mellom 5 og 6?

Jeg vil tro at du er mellom 5-6 uker ja:) Herlig at du også ble gravid så fort igjen:) på onsdag som kommer er d 6 uker siden siste blødningsdag i SA'en min, og jeg skal ta en ny test da. Jeg tipper d står 3+ til meg også da. Vi er i en veldig lik situasjon vi to;)
Min siste blødning var også SA. Søndag for en uke siden sa CB digital 2-3. I dag sa den 3+. Hadde SA for 6 uker og en dag siden. Hvor langt ca betyr dette at jeg er på vei? Mellom 5 og 6?

Jeg vil tro at du er mellom 5-6 uker ja:) Herlig at du også ble gravid så fort igjen:) på onsdag som kommer er d 6 uker siden siste blødningsdag i SA'en min, og jeg skal ta en ny test da. Jeg tipper d står 3+ til meg også da. Vi er i en veldig lik situasjon vi to;)

Så flott at det klaffet igjen så fort hos deg også :) Da satser vi på at spirene klorer seg fast denne gangen :) Men jeg har en mye bedre følelse denne gangen også enn sist, så jeg tror dette går bra :) 5-6 uker ja. Tenk det. Da er man halvveis ca til den gyldne uke 12. Hihi.

Back
Topp