Var på svangerskapskontroll. Hadde høyt blodtrykk og utslag på urinprøve, etter et par timer etter innleggelse ble diagnosen svangerskapsforgiftning satt.
Hadde først god effekt av blodtrykksmedisiner. Men kl 21, hadde jeg massive kramper i nedre del av kroppen. Etter 2 timer ble det konkludert at de ikke klarte å kontrollere situation. Det ble da valgt å ta hastekeisersnitt. Et team på 8 stk satte nåler og kanyler og gudene vet i alle mulige kroppsdeler. Etter en time fikk de blodtrykket dit de ville og det var rett til operasjon med full narkose, det var ikke tid til å vente på samboer heller. De hadde ikke tid til å vente på lokalbedøvelse. Samboer rakk å komme 10 min før den lille frøkna var ute.
Hun er så liten! 1725g og ca 40 cm, de har ikke prioritert å måle henne) og født så tidlig at hun er ble sendt på overvåking på barneavdelingen. Jeg ble sendt til intensiv og samboer til føden. Fikk endelig sett henne for et par timer siden.
At noe så lite, søtt og nydelig kan bli så dødelig for meg er helt uforståelig.
De lille er koblet til Cpap for hjelp med utvikling av lunger, da hun dessverre ble født i uke 33+2