Noen som kan ører??

Iskaffe

Forelsket i forumet
Har aldri hatt ørebetennelse, men begynner å lure på om jeg skal få "oppleve" det nå[8D][&:] Våknet idag med småvondt i halsen, ikke mye. Øret surklet noe voldsomt, akkurat som om det var vann i det!? Når jeg utligner trykket ved å holde for nesen og blåse ut så spraker og bobler det veldig.. er vondt å ta på øret og.. Er det dette som er ørebetennelse?? Vanskelig å se inn i sitt eget øre og da.. hehe..

kan virke som det ja.

Eller du kan ha kapslet årevoks i øre og det er akurat like vondt.

Ta en tur til legen du.

ORIGINAL: Gothia

kan virke som det ja.

Eller du kan ha kapslet årevoks i øre og det er akurat like vondt.

Ta en tur til legen du.

Nysgjerrig som jeg var så brukte jeg en slik ball mann fyller med vann og sprutet inn i øret da.. hadde håpet det var ørevoks.. hehe.. men neida.. Æsj asså, ikke akkurat dette man trenger før jul..!

nei ikke gjør det!!!!

men du kan varme litt matolje på en spiseskje, dyppe en bommuls dott i og dryppe i øret ca 4 ganger i dag. så i kveld kan du prøve å skylde.
Etter oljebehandlingen løsner eventuelt voks og kommer ut ved skylling.

nei ikke gjør det!!!!

men du kan varme litt matolje på en spiseskje, dyppe en bommuls dott i og dryppe i øret ca 4 ganger i dag. så i kveld kan du prøve å skylde.

Gothia
Maxi 1995
Mini 2003
Lillebror , termin 2 april 2011

Jeg var desperat!!! [&:][;)]

Ok, men det skal jeg gjøre da! Merkelig altså, aldri hatt det åsså kommer det NÅ!! [:'(] Takk for tips[:)]

nei ikke gjør det!!!!

Fikk beskjed fra lege at man ikke skulle putte matolje i dersom det var ørebetennelse. Man skulle helst ikke røre det, dersom det ble for ille skulle man komme å få penicillin. Ørebetennelse skal kunne forsvinne av seg selv, men forblir lengre dersom man pirrer ved det.

ORIGINAL: finnerikkenyttnick

nei ikke gjør det!!!!

Fikk beskjed fra lege at man ikke skulle putte matolje i dersom det var ørebetennelse. Man skulle helst ikke røre det, dersom det ble for ille skulle man komme å få penicillin. Ørebetennelse skal kunne forsvinne av seg selv, men forblir lengre dersom man pirrer ved det.

Og vi fikk beskjed om at det var veldig bra for olje er reint og nøytralt og varm olje lindrer pluss at det kan lette trykket i øret.
Og det kan løsne ørevoks som også presser på.

hmm... la det være da kanskje.. Grusomt irriterende!! Har lyst å stikke noe inni der å stike hull på et eller annet...[:'(]

Back
Topp